اجلاس آسایهل به کار خود پایان داد/ آغاز ریاست دوسالۀ ایران

اجلاس آسایهل به کار خود پایان داد/ آغاز ریاست دوسالۀ ایران

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، دکتر ‘حمید میرزاده’ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که روز گذشته به عنوان رئیس هیات امنای این اتحادیه برگزیده شد در جلسه پایانی در سخنانی گفت: در این کنفرانس شاهد مشارکت بالای اعضا و ارائه مقالات متعدد در حوزه های گوناگون علمی بودیم که این خود نوید آینده ای روشن برای این اتحادیه است.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری اعضای این اتحادیه بتوان در دو سال آینده شاهد تحولی چشمگیر در میزان ارتباطات دانشگاه های عضو آسایهل در حوزه های علمی، پژوهشی و فرهنگی باشیم.
رئیس جدید هیات امنا اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا تصریح کرد: نسل آینده دانشگاه ها باید حرکت خود را بر پایه مفاهیم بنیادی همچون مشارکت و همکاری ترسیم کنند و آسایهل بهترین موقعیت برای نیل به این پدیده نوظهور در نظر گرفته می شود.
‘عینی ادریس’ رئیس دانشگاه پوترا مالزی نیز در آیین پایانی این اجلاس، ضمن تبریک به ‘حمید میرزاده’ به عنوان رئیس جدید هیات امنا آسایهل، گفت که در آینده کارهای زیادی انجام خواهد شد، بحث های زیادی در طول این نشست انجام شده که می تواند به اقدامات عملی گسترده ای منجر شود.
وی که پیش از این ریاست آسایهل را بر عهده داشت، با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید این اتحادیه، تصریح کرد با توجه به ظرفیت های مختلف به ویژه در حوزه آموزش می توانیم روابط خود را با کشورهای مختلف از جمله ایران توسعه دهیم.
شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل ‘لیمردی’ در شهر پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی و با حضور ‘عباس قنبری باغستان’ رایزن علمی ایران در شرق آسیا برگزار شد.
هیات امنای اتحادیه ‘آسایهل’ روز یکشنبه نیز با عضوت 8 دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه علم و فرهنگ و نیز پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در این اتحادیه منطقه ای موافقت کرد.
تاکنون 210 دانشگاه از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا در ‘آسایهل’ عضویت داشتند که با اعضای جدید از جمله 8 دانشگاه ایران تعداد اعضا به عدد 239 رسید.
شصت و یکمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا سال آینده میلادی در دانشگاه ‘حسن الدین’ اندونزی برگزار می شود و سال 2018 جمهوری اسلامی ایران این اجلاس را میزبانی می کند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *