قالیباف: منتقدان شهردای تهران تخریب گر هستند

قالیباف: منتقدان شهردای تهران تخریب گر هستند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد باقر قالیباف عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اینکه مدت 11 سال در شهرداری تهران مشغول فعالیتم افزود: ماهیت کار شهرداری ها به گونه ای است که آسیب پذیرند و این امر ناشی از ضعف قوانین است.
وی تصریح کرد: البته سیستم شهرداری ها به گونه ای است که باید چنین قوانین و مقرراتی داشته باشد اما از روزی که توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کرده ام مبارزه با فساد به صورت سیستمی دنبال شده است.
شهردار تهران گفت: امروز مستند سازی و هوشمند کردن همه سیستم ها به گونه ای که دخالت مدیران به حداقل برسد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته بطوری که شهرداری رتبه اول در حوزه هوشمند سازی را از دولت های دهم و یازدهم کسب کرده است.
وی عنوان کرد: به عموم مردم گفته ام در برخورد با فساد در شهرداری هیچ خط قرمزی ندارم و همه دستگاههای نظارتی می توانند بر امورات این سازمان رسیدگی کنند.
قالیباف اظهار کرد: شخصا به دادستان به عنوان مدعی العموم و تنها تشکل نامدار در گروه مبارزه با فساد نامه نوشتم و از آنها خواستم به موضوع فساد در شهرداری رسیدگی کند و همه اطلاعات درخواستی را در اختیار آنها قرار داده ایم.
وی ادامه داد: اما سئوال اینجاست شهرداری تهران طی چهار سال متوالی از سوی پنج دستگاه نظارتی به عنوان سازمان نمونه در مبارزه با فساد معرفی شد اما در چهار ماه اخیر از فساد در این سازمان صحبت می شود.
وی ادامه داد: افرادی که یک روز کنار پل صدر، برج میلاد و دریاچه خلیج فارس عکس یادگاری می گیرند و به عنوان مسئول دولتی جایزه این پروژه ها را از کشورهای خارجی دریافت می کنند و حتی به بنده اجازه نمی دهند که من این جوایز را دریافت کنم مسائلی از قبیل اینکه پروژه صدر هیچ گونه مطالعه ای ندارد را مطرح می کنند.
شهردار تهران تصریح کرد: البته از آنجایی که فضای کشور به سمت سیاسی شدن پیش می رود طرح این گونه مسائل طبیعی است.
وی گفت: افرادی را به دفتر من می فرستند که می گویند اعلام کنم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شوم تا حمایت های گذشته ادامه پیدا کند و فشارها برداشته شود اما به آنها گفته ام من مجاهد و خدمتگزارم و انقلاب کرده ام که از این گونه زد و بندها اتفاق نیفتد و فضای باز سیاسی در کشور حاکم باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از دانشجویان خواستار طرح سئوال و پاسخ شهردار تهران شدند که قالیباف اعلام کرد بنده آماده پاسخگویی به سئوالات و حضور در برنامه پرسش و پاسخ را ندارم.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز همزمان با روز دانشجو به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *