ترفند جدید دشمنان، تخریب اعتماد مردم به مسوولان است

ترفند جدید دشمنان، تخریب اعتماد مردم به مسوولان است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا ‘علی عباسپور’ روز سه شنبه در مراسم روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان موفق در این واحد دانشگاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر اظهار داشت: روز دانشجو و جنبش دانشجویی، نقطه عطفی در تاریخ حرکت های انقلابی و ضد استکباری به خصوص در میان دانشجویان بوده و هست.
وی با بیان اینکه هر فعالیتی که در آن هدف، اقتدار و شجاعت وجود داشته باشد به سر منزل مقصود خواهد رسید، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز براساس هدفی بزرگ و با شجاعت و اقتدار امام خمینی (ره) و مردم فهیم و از جان گذشته ایران، به پیروزی نائل شد.
عباسپور افزود: دشمنان انقلاب و اسلام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ترفندهای مختلف نظیر کودتای نظامی، جنگ تحمیلی، تحریم و تهدید به دنبال تضعیف این انقلاب و به بیراهه کشاندن آن بوده و هستند که با درایت رهبری مقام معظم رهبری و عزم و اراده مردم انقلابی همواره با شکست مواجه شده اند.
وی ادامه داد: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی ایران که از روش ها و ترفندهای گذشته خود برای تخریب و تضعیف این انقلاب مردمی نتیجه ای نگرفته اند، به ترفندی جدیدی همچون حیله به کار گرفته شده در جنگ صفین و به نیزه کردن قرآن رو آورده اند.
عباسپور تصریح کرد: دشمنان با دروغ پراکنی در شبکه های اجتماعی درصدد تخریب وجهه مسوولان و ایجاد بی اعتمادی در جامعه هستند و جای تأسف دارد که برخی افراد در داخل نیز به این شایعات دامن می زنند.
رئیس واحد علوم و تحقیقات بیان داشت: گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدایی که برای رهایی از استثمار، رسیدن به استقلال، اقتدار و پیشرفت هرچه بیشتر انقلاب اسلامی از جان خود گذشته اند، وظیفه همیشگی بخصوص در میان ما دانشگاهیان است زیرا اگر رشادت های آنها در گذشته و مدافعان حرم در حال حاضر نبود، معلوم نبود چه بر سر ایران می آمد.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: جنبش های دانشجویی در تاریخ کشور ما و دنیا همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند چرا که دانشگاه ها همواره محل حضور نخبگان و روشنفکران جامعه هستند.
دکتر ‘مجید توسلی’ به شکل گیری استثمار و استعمار در دوره های تاریخی مختلف به ویژه قبل از قرن 16میلادی اشاره کرد و افزود: با ورود به عصر صنعتی کشورهای پیشرفته ای که بازارهای خود را اشباع شده دیدند، به استثمار کشورهای صاحب منابع ارزشمند روی آوردند.
وی یادآور شد: ایران نیز به واسطه منابع سرشار نفتی و دیگر منابع معدنی مورد توجه کشورهای دیگر واقع شد و بر همین اساس در برهه ای از تاریخ مورد استثمار قرار گرفت.
توسلی با بیان اینکه در گذشته دانشجویان و دانشگاهیان در آگاهی مردم تأثیر بسیاری داشتند، افزود: با توجه به تغییرات سریع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دنیا و به واسطه گسترش شبکه های اجتماعی نقش آگاهی بخشی دانشگاهیان به مراتب کمرنگ تر از گذشته شده است.
وی تصریح کرد: با نگاهی به جنبش های دانشجویی در می یابیم که اکثر آنها تحت تأثیر اندیشه و افکار چپ گرایانه در هر کشوری بوده اند درحالی که برای پیشرفت و توسعه در هر کشوری باید نظریه هایی متناسب با فرهنگ بومی آن کشور داشت.
شانزدهمین روز آذرماه در تقویم ایران به یاد سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که در 16 آذرماه 1332 در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری آمریکا به ایران از سوی نیروهای پلیس در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، روز دانشجو نامگذاری شده است.
16 آذر همچنین در فرهنگ ایران به عنوان آغازگر جنبش دانشجویی و روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی شناخته می شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *