الهه کولایی: جمهوری اسلامی ایران در آینده کشوری منزوی نیست

الهه کولایی: جمهوری اسلامی ایران در آینده کشوری منزوی نیست

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، الهه کولایی عصر سه شنبه در نشست گرامیداشت 16 اذر روز دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران، به اهمیت 16 آذر پرداخت و هدف از تاسیس دانشگاه را ایجاد فرصتی برای بیان استعدادها و همچنین استفاده آحاد مردم از توانایی‌ها عنوان کرد.
این استاد علوم سیاسی، هدف اصلی تاسیس دانشگاه را همچنین خدمت به مردم عنوان کرد.

** نقش ارتباط حوزه و دانشگاه
کولایی به نقش دانشگاه‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین وجوهی که بعد از انقلاب اسلامی مطرح شد، بحث ارتباط حوزه و دانشگاه بود.
وی به دوران پشت سر گذاشته در دوران اصلاحات و حتی دوران پشت کردن به اصلاحات اشاره کرد و گفت: همواره نقش دانشجویان و دانشگاه مهم و تاثیرگذار بوده و این نقش در پیشبرد کشور اهمیت زیادی داشته است.
این فعال سیاسی تصریح کرد: هرگز فراموش نمی‌کنیم در دورانی که نیاز به ترویج و شکل‌گیری دولتی بودیم که هدف آن گسترش فرهنگ شنیدن صدای مخالف و آزادی بود، دانشجویان و دانشگاهیان چقدر پررنگ ظاهر شدند.
به گفته وی، اتحاد این دو باعث می‌شود تا از همه منابع به خوبی استفاده شود.

** ارائه برخی آمار افتخار نیست
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت از توسعه نیافتگی کشور در دهه‌های گذشته ابراز تاسف کرد و گفت: امروز آمار و ارقامی که وجود دارد و منتشر می‌شود باعث افتخار نیست زیرا کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و موقعیت سوق‌الجیشی وضعیت خوبی دارد اما آمارها نشان نمی‌دهد که از این موقعیت خوب استفاده کنیم.
وی افزود: به همین دلیل بعد از آنکه فضای یاس در کشور به وجود آمد چطور کشور ما وارد فضایی شد که ضررهای زیادی دیدیم و همچنان هزینه‌های آن را می‌پردازیم.

** عنوان عدالت، بهانه ای برای غارت و تاراج منابع
کولایی تصریح کرد: در دوران پشت کردن به اصلاحات شاهد دولتی بودیم که به نام عدالت به دنبال تاراج منابع و غارت کشور بود به همین دلیل امروز باید با درس گرفتن از آن دوران به سمت ترویج عقلانیت با توجه به منافع مردم حرکت کنیم.
وی ادامه داد: در جهان آینده جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که منزوی باشد و همین دلیل حضور فعال ما بسیار مهم است و باید در جهت تقویت واقعیت و عقلانیت حرکت کنیم و تقویت این دو اصل در دانشگاه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

** مراقب جریان پوپولیسم باشیم
این استاد دانشگاه، عقلانیت را نیاز جامعه امروز عنوان کرد و افزود: باید مراقب جریان پوپولیسم بود زیرا این جریان امروز نه تنها در آمریکا و کشورهای منطقه بلکه در اروپا نیز در حال گسترش است و نقش دانشجویان در جلوگیری از این جریان و گسترش و تقویت عقلانیت به‌جای پوپولیسم بسیار مهم است.

** نمی توان تحولات اطراف کشور را نادیده گرفت
وی با اشاره به تحولات منطقه و بهار عربی گفت: نمی‌توانیم شرایط و اتفاقاتی که در اطراف‌ ما می‌افتد را نادیده بگیریم، تحولات منطقه نشان می‌دهد راهی که مردم ایران انتخاب کرده‌اند کم‌هزینه‌ترین راه و بهترین راه برای تغییر و همچنین رشد کشورها است.

** در انتخابات گزینه‌های واقعی را جایگزین گزینه‌های آرزوها کنیم
کولایی امر انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: نباید فراموش کنیم دموکراسی تمرینی است که در یک سال و یا بیست سال به ثمر نمی‌نشیند بلکه یک فرآیند آموزشی است که یادگیری آن طولانی‌مدت است آن هم در منطقه‌ای که دموکراسی وجود دارد اما دموکرات‌ها وجود ندارند و دموکرات‌ها حکومت نمی‌کنند.
این فعال سیاسی با اشاره به انتخابات پیش رو و لزوم توجه و دقت به این انتخابات گفت: باید به گزینه‌های واقعی و مقدور توجه کنیم نه گزینه‌هایی که آرزوهای ما است و به سمت تکاپوی حاکم شدن به مردم بر سرنوشت حرکت کنیم.

** از گذشته تجربیات گذشته درس بگیریم
کولایی ادامه داد: باید از تجربیات و آنچه در گذشته در کشور رخ داده درس بگیریم و بدنبال تثبیت قانون و اجرای آن با هدف گسترش یک جریان اصلاحی باشیم و نباید هرگز فراموش کنیم کسانی که غیر از این فکر می‌کردند و به دنبال تعویض ریل بودند چگونه بدون آنکه صبر داشته باشند به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.
وی ادامه داد: موظفیم با درس گرفتن از واقعیت‌های امروز و توجه به اتفاقات گذشته و تجربه‌ها در ادامه مسیر در جهت توزیع منابع برای همه ایرانیان و رفع تبعیض برای همه تلاش کنیم و در این راه برای رسیدن به موفقیت باید قواعد و تغییرات اجتماعی را بپذیریم.

** مسیر پیش رو را با صبوری ادامه دهیم
کولایی گفت: باید مسیر پیش رو را با صبوری ادامه دهیم و در این راه تمام نیروهای تحول‌خواه باید به سمت اتحاد حرکت کنند و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا نمی‌توانیم آرزوهای خود را به جای واقعیت بگذاریم و هوشیاری دانشجویان و دانشگاهیان بسیار مهم است.

** مجلس دهم رویکردی فعال دارد
وی با اشاره به وضعیت امروز نهادهای قانونی کشور افزود: امروز در مجلس دهم شاهد یک رویکرد فعال هستیم و صداهایی را از این مجلس می‌شنویم که از مجلس هفتم و نهم نمی‌شنیدیم و امروز نمایندگان مجلس حرف مردم را می‌زنند به همین دلیل باید برای تداوم بخشی به این صدا، از نهادهایی مانند انتخابات حمایت کنیم.
این نشست با حضور محمود صادقی و در غیاب علی شکوری راد برگزار شد.
قرار بود علی شکوری راد نیز در این نشست حضور داشته باشد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *