حجت الاسلام محمدیان: در اجرای نقشه جامع علمی کشور خوب پیش رفته ایم

حجت الاسلام محمدیان: در اجرای نقشه جامع علمی کشور خوب پیش رفته ایم

به گزارش روز چهارشنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به مسائل و نیازهای کشور در عرصه های مختلف وارد سیاستگذاری و برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به سی و دومین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: به همین دلیل و بنا بر همین احساس نیاز، شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع مهم ‘آسیب های اجتماعی’ ورود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در جلساتی هم که درمورد این موضوع خدمت رهبر معظم انقلاب تشکیل شده همیشه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش اساسی داشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید فرموده اند که موضوع ‘آسیب های اجتماعی’ باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی شود.
محمدیان با اشاره به لزوم تسریع در اجرای ‘نقشه مهندسی فرهنگی’ افزود: با تاسف باید گفت که ‘نقشه مهندسی فرهنگی’ به عنوان یک سند جامع و کامل خاک می خورد و با گذشت بیش از سه سال از تصویب نهایی سند، هنوز حتی یک جلسه هم برای اجرای آن تشکیل نشده است.
عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی ادامه داد: خسارت و زیان عدم اجرای این سند در برخی فعالیت های موازی دستگاه های فرهنگی که موجب اتلاف منابع و بعضا خنثی شدن سایر فعالیت ها است، کاملا احساس می شود.

** لزوم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی
غلامعلی حداد عادل گفت: به اعتراف دوست و دشمن، انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی و برآمده از فرهنگ ناب اسلامی است و به همین دلیل برای برنامه ریزی و ساماندهی فرهنگی بر پایه ارزش های انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است.
وی افزود: به همین دلیل و با توجه به همین فلسفه وجودی، شورای انقلاب فرهنگی کار خود را پا به پای انقلاب ادامه داده و مانند انقلاب اسلامی رشد و اعتلا پیدا کرده و دستاوردهای خوبی هم داشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در چند سال اخیر هم که انقلاب اسلامی با
‘تهاجم و شبیخون فرهنگی’ مواجه شده، شورای عالی انقلاب فرهنگی مظاهر و مصادیق این تهاجم و شبیخون را در همه ابعاد مانند فضای مجازی و غیره شناسایی و آسیب شناسی کرده است.
حداد عادل گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مصوبات خوبی داشته و اکنون نوبت به اجرای این مصوبات است که باید توسط دستگاه های مسئول دنبال شود.

** وظائف شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ
منصور کبگانیان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو حوزه مهم علم و فرهنگ مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد.
وی افزود: در حوزه کلان فرهنگ حوزه های جزئی تر مانند فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگان، پیوست نگاری فرهنگی و غیره در حیطه وظائف این شورا می گنجند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سیاستگذاری، راهبری و هدایت در بخش علم و فناوری کشور با تدوین، تصویب و اجرای نقشه جامع علمی کشور، علی رغم همه کمبودها و کاستی ها به پیش می رود.
کبگانیان با اشاره به موضوع مهم تعلیم و تربیت نیز گفت: در این حوزه نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی با تدوین و تصویب سند ‘تحول بنیادین آموزش و پرورش’ وارد میدان شده است.
وی با اشاره به لزوم تسریع در اجرای ‘نقشه مهندسی فرهنگی’ افزود: افزود: اگر اجرای این سند مهم در دستور کار قرار گیرد بسیاری از کمبودهای فرهنگی برطرف می شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *