معاون وزیر علوم: سالانه 50 هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می شود

معاون وزیر علوم: سالانه 50 هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می شود

معاون وزیر علوم: سالانه 50 هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می شود

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد افزود: انجام پژوهش ها به صورت دولتی در کشورمان و ارتباط نداشتن با صنعت، سبب بایگانی و استفاده نشدن از پژوهش ها می شود.
وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای هفته پژوهش علاوه بر معرفی پژوهش های برتر، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخش های اجرایی و تولیدی است که باید جدی تر گرفته شود.
معاون وزیر علوم اساسی ترین مشکل استان یزد به خصوص در بخش صنعت را مساله آب عنوان و پیشنهاد کرد که مجموعه ای در مورد کلان آب یزد مطالعه کند و در این راستا ارتباط بخش خصوصی و دانشگاه شکل می گیرد.
امید افزود: اکنون صنایع، مهمترین مصرف کننده و نیازمند آب برای توسعه است و در صورت حمایت این بخش از انجام پژوهش و مطالعه در حوزه آب، بسیاری از مشکلات رفع و به بهره برداری مناسب می رسیم.
وی با بیان اینکه استان یزد توانمندی کسب رتبه نخست کشور در شاخص های علمی و پژوهشی دارد خاطر نشان کرد: استفاده از دستاوردهای پژوهشی محققان بسیاری از مشکلات حوزه صنایع را رفع می کند و باید این موضوع مهم توجه داشته باشیم و حمایت کنیم.
محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد نیز در این آیین گفت: استان یزد با داشتن 90 هزار دانشجو رتبه دوم کشور را به نسبت جمعیت به خود اختصاص داده است.
در این آیین که در سالن جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار شد از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد تجلیل به عمل آمد.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمد حسین فلاح تفتی

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *