تكميل ظرفيت آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1395

دکتری تكميل ظرفيت آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1395

 تكميل ظرفيت آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1395

بدين‌وسيله به اطلاع داوطلباني كه نسبت به انتخاب رشته در مرحله تكميل ظرفيت آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1395 اقدام نموده‌اند، مي‌رساند كارنامه نتيجه انتخاب رشته بر روي ‌سايت اطلاع‌رساني اين سازمان قرار دارد. لذا از كليه داوطلباني كه در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم مي‌باشند، دعوت مي‌نمايد باتوجه به نكات زير و براساس برنامه زماني دانشگاه مربوط، با همراه داشتن مدارك لازم در مراحل ارزيابي تخصصي و مطابق با اطلاعيه هر يك از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي (مندرج در سايت دانشگاه) شركت نمايند.

دریافت فایل برنامه زماني مصاحبه دانشگاهها در آزمون تكميل ظرفيت دكتري 95 فرمت PDF

1- منحصراً داوطلباني مي‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي براي انجام ارزيابي تخصصي (آزمون كتبي، مصاحبه و … ) اقدام نمايند كه كدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمي لازم را مطابق كارنامه كسب كرده باشند.
2- داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در سایت این سازمان در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم مي‌باشند، لازم است قبل از مراجعه به دانشگاه مربوط براي اطلاع از زمان، آدرس محل و مدارك لازم ابتدا به پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه ذيربط مراجعه و براساس آن در مرحله ارزيابي تخصصي دانشگاه ذيربط شركت نمايند. در صورتي كه برنامه‌زماني مشخصي از سوي دانشگاه اعلام نگرديده باشد، داوطلبان لازم است با توجه به برنامه زماني مندرج در ذيل اين اطلاعيه به موسسه آموزش عالي ذيربط مراجعه نمايند.
3- آن‌دسته از داوطلباني كه در مرحله ارزيابي تخصصي شركت و در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي مرحله تكميل ظرفيت آزمون دورة دكتري (Ph.D) نيمه­ متمركز سال 1395 (اعم از دوره­ هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور، غير انتفاعي و يا پرديس خودگردان) قرار گيرند، مجاز به شركت در آزمون دكتري سال 1396 نخواهند بود.
4- به اطلاع آن‌دسته از داوطلبان رشته امتحاني الهيات ( كد 2113) كه علاقمند به گرايش مدرسي معارف اسلامي هستند، مي‌رساند؛ از آنجاكه شرط ورود داوطلبان متقاضي در كدرشته امتحاني مذكور به دانشگاه، علاوه بر كسب نمره علمي لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرايط عمومي رشته مدرسي معارف اسلامي و نتيجه مصاحبه‌اي كه توسط معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها انجام خواهد شد، مي‌باشد، لذا اين‌دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، براي طي مراحل پذيرش، يك هفته پس از اعلام نتايج اوليه به سايت معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان (به نشاني www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. بديهي است عدم ثبت‌نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي مي‌گردد. در پايان لازم به ذكر است كه درصورت قبولي (مشروط) فرد در دانشگاه، چنانچه نتيجه بررسي صلاحيت داوطلب از سوي معاونت فوق‌الذكر به صورت منفي اعلام گردد، قبولي مشروط وي در دانشگاه مربوط لغو خواهد شد.
5- كليه داوطلباني كه انتخاب رشته نموده‌اند، وضعيت علمي آنها در كارنامه در هريك از كدرشته‌محل‌هاي انتخابي منعكس گرديده است، چنانچه داوطلبان درخصوص كارنامه نتايج انتخاب رشته سوالاتي داشته باشند، لازم است حداكثر تا تاريخ 95/9/30 منحصراً از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي در سايت سازمان تقاضاي خود را ارسال نمايند. به تقاضاهايي كه به نحو ديگري و يا بعد از تاريخ فوق ارسال گردد، پاسخ داده نخواهد شد.
6-نظر به اينكه پذيرش نهايي براساس نمره مرحله ارزيابي تخصصي و نتيجه بررسي صلاحيت هاي عمومي صورت مي‌گيرد، لذا آن دسته از داوطلباني كه بر اساس حدنصاب تعيين شده دانشگاه ها و مؤسسات به آن دانشگاه ها مراجعه نموده و پس از مرحله ارزيابي تخصصي، واجد شرايط هر يك از دانشگاه ها و مؤسسات قرار مي‌گيرند، به عنوان پذيرفته شده مشروط تلقي مي‌شوند و لذا لازم است از تاريخ 95/10/26 لغايت 95/11/9 براي انجام بررسي صلاحيت هاي عمومي، نسبت به واريز مبلغ 290.000 (دويست و نود هزار) ريال از طريق پرداخت الكترونيك در پايگاه اطلاع رساني اين سازمان عمل نموده و سپس نسبت به تكميل فرم مشخصات بررسي صلاحيت‌هاي عمومي مندرج در آن پايگاه اطلاع رساني اقدام و آن را از طريق سيستم اينترنتي به سازمان ارسال و كد پيگيري مربوط را دريافت نمايند. بديهي است داوطلباني كه در اين خصوص اقدام نكنند، از مراحل گزينش نهايي حذف و امكان پذيرش در آزمون دكتري سال 1396 را نخواهند داشت.
تبصره: داوطلباني كه در ارديبهشت تا مردادماه سال 1395 فرم مربوط به صلاحيت‌هاي عمومي را تكميل و ارسال نموده‌اند نيازي به تكميل و ارسال مجدد آن نمي‌باشد.
7- رشته‌هاي تحصيلي مندرج در جدول ذيل مربوط به دانشگاه جامع امام حسين (ع) مختص شاغلين نيروهاي مسلح مي‌باشد. لذا داوطلبان داراي حدنصاب نمره علمي، چنانچه شاغل نيروهاي مسلح نمي‌باشند، نمي‌بايست براي انجام مراحل ارزيابي تخصصي مراجعه نمايند.
كد رشته امتحاني
كدرشته محل
نام رشته امتحاني
گرايش
2106
1372
علوم سياسي
مطالعات منطقه اي –  خاورميانه
2107
1465
مديريت
مديريت صنعتي – مديريت سيستم ها
2209
2983
فيزيك
فيزيك – گرايش اتمي مولكولي
2309
3931
مهندسي صنايع
مهندسي صنايع
8- با توجه به اعلام دانشگاه صنعتی سهند تبریز ظرفيت پذيرش كدرشته محل 3662 مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی زمینه مکانیک جامدات از كدرشته امتحاني 2304 در مرحله تكميل ظرفيت اين آزمون حذف شده و پذيرش در آن رشته صورت نخواهد پذيرفت.
9- اعلام نتيجه نهايي توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالي صورت خواهد گرفت و از طريق اين سازمان نخواهد بود.
مدارك لازم كه داوطلبان داراي حدنصاب مي‌بايست همراه خود داشته باشند:
1- اصل مدرك كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره – داوطلباني كه دانشجوي سال آخر دوره كارشناسي‌ارشد و يا دكتري حرفه‌اي بوده و حداكثر تا تاريخ 95/11/30 فارغ‌التحصيل مي‌شوند (اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك مطابق فرم مندرج در صفحه 23 دفترچه راهنماي شركت در آزمون مذكور و يا فرم مندرج در صفحه 91 دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي).
2- اصل مدرك كارشناسي (ليسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره 1- آن‌دسته از داوطلباني كه فارغ‌التحصيل دوره كارشناسي ناپيوسته مي‌باشند علاوه بر اصل مدرك كارشناسي ناپيوسته مي‌بايست اصل مدرك كارداني را نيز ارائه نمايند.
تبصره 2 – كساني كه به دلائلي قادر به ارائه اصل مدرك يا مدارك‌ مندرج در بندهاي 1 و 2 فوق نمي‌باشند، لازم است اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك را به همراه داشته باشند.
3- اصل شناسنامه و يا كارت ملي براي تطبيق مشخصات شناسنامه‌اي معرفي شده با مشخصات اطلاعات ارسالي از سوي اين سازمان.
4- اصل گواهي مبني بر اينكه عضو هيات علمي «رسمي- قطعي» و يا «رسمي- آزمايشي» تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري بوده كه به تأييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد، براي آن‌دسته از افرادي كه از امتياز مربي در اين آزمون استفاده نموده‌اند.
5- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *