معرفی جایگزین های تالیف کتاب در ارتقای استادان دانشگاه علم و صنعت

معرفی جایگزین های تالیف کتاب در ارتقای استادان دانشگاه علم و صنعت

معرفی جایگزین های تالیف کتاب در ارتقای استادان دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘تورج محمدی’ روز شنبه در نشست مطبوعاتی ویژه هفته پژوهش و فناوری (21 تا 28 آذرماه) اظهار داشت: براساس آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی مصوب وزارت علوم، دانشگاه ها می توانند به جای تالیف کتاب، شاخص های پژوهشی دیگری برای ارتقا درنظر بگیرند.
وی افزود: تعدادی از استادان دانشگاه های صنعتی به دلیل همکاری در پروژه های صنعتی و مشغله های آموزشی، ممکن است فرصت چندانی برای تالیف کتاب نداشته باشند و نمی توانند امتیاز لازم در این شاخص را برای ارتقای مرتبه علمی به دست بیاورند.
محمدی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علم و صنعت برای حل این مشکل، سه شاخص جایگزین تالیف کتاب را درنظر گرفتیم که یکی از آنها، مشارکت در پروژه های صنعتی است.
به گفته وی تاکنون 15 نفر از اعضای هیات علمی که مشارکت فعالی در انعقاد و اجرای پروژه های صنعتی داشته اند با استفاده از این راه حل جایگزین، از تالیف کتاب معاف شده و روند ارتقای مرتبه علمی به استادی را طی کرده اند.
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از بازنگری سیستم ارزیابی پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: نتایج ارزیابی فعالیت های اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نشان می دهد که توجه این افراد به سمت شناسایی و رفع نیازهای کشور در قالب پروژه های تحقیقاتی و همچنین ایفای نقش در عرصه های بین المللی معطوف شده است.
وی قرار گرفتن دانشگاه علم و صنعت در جمع 500 دانشگاه برتر دنیا و کسب رتبه اول در میان دانشگاه های کشور به لحاظ میزان ارجاعات به تولیدات علمی را نتیجه جهت گیری صحیح سیاست های این دانشگاه طی دو دهه اخیر اعلام کرد.
دانشگاه علم و صنعت ایران که هسته اصلی آن در سال 1308 گذاشته شد و در زمان حاضر، 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و حدود 400 عضو هیات علمی دارد.
طبق نتایج منتشر شده رتبه بندی 2016 دانشگاه ها توسط موسسه بین المللی تایمز که در 31 خردادماه 1395 منتشر شد، دانشگاه علم و صنعت ایران با 12 رتبه صعود در جایگاه 57 دانشگاه های آسیا قرار گرفته و به لحاظ ارجاع و استناد به تولیدات علمی در میان دانشگاه های کشور، رتبه اول را داراست.
علمی**1055**

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *