توسعه کشور نیازمند توجه به آموزش های عمومی است

توسعه کشور نیازمند توجه به آموزش های عمومی است

توسعه کشور نیازمند توجه به آموزش های عمومی است

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر وحید احمدی روز یکشنبه در جشنواره دانش آموزان پژوهنده سال 95 گفت: صرف هزینه های عظیم، استفاده از تمامی ابزارها و امکانات ، روش های نوین فناوری و شبکه های اجتماعی همگی باید در این راستا قرار گیرند.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند عزم ملی هستیم و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد، افزود: در ابتدای راه هستیم ؛ هر چند بحث پژوهش گفتمان امروز ما شده است اما نیازمند حضور همه آحاد جامعه هستیم و باید فرهنگ تحول آموزش به سمت خلاقیت و فناوری حرکت کند.
احمدی اظهار کرد: کشورهایی مانند سنگاپور و هنگ کنگ برنامه های جدی برای توسعه آموزش عمومی دارند همچنین در نشست اخیر روسیه برای توسعه فناوری و پارک ها کشور فنلاند در گزارش خود اعلام کرد که برنامه های فراگیری برای دوره های ابتدایی و پیش دانشگاهی در حوزه آموزش های عمومی دارند که این نشان دهنده حرکت جهان به این سمت است.
معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به برگزاری جشنواره دانش آموزان پژوهنده سال 95 ،گفت: این حرکت باید ادامه یابد چرا که رمز توفیق ما همین است و به همین دلیل معتقدیم که با حضور آموزش و پرورش در کنار آموزش عالی می توانیم به پله های ترقی و توسعه دست یابیم.
احمدی ادامه داد: حضور پرشور دانش آموزان در این برنامه نشان می دهد که ما ظرفیت بالایی در این حوزه داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار اظهار کرد: باید از این نمایشگاه که محل ظهور علم و فن آوری است و هفته پژوهش نهایت استفاده را برد.
ادامه دارد……
توسعه کشور نیازمند توجه به آموزش های عمومی است

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *