کمیته مشترک وزارت علوم و آموزش ‌و پرورش تشکیل شود

                                  کمیته مشترک وزارت علوم و آموزش ‌و پرورش تشکیل شود

کمیته مشترک وزارت علوم و آموزش ‌و پرورش تشکیل شود

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد فرهادی در جشنواره دانش آموزان پژوهنده که امروز در نخستین روز هفته پژوهش در دبیرستان شریعتی منطقه دو تهران برگزار شد، افزود: وارد شدن پژوهش به آموزش و پرورش باید در همه دوره های آن باشد؛ اگر جوان در محیطی مناسب قرار گیرد در آینده می تواند نوآور فعال در عرصه جامعه باشد.
فرهادی ادامه داد: برنامه های تحولی آموزش و پرورش برای ایجاد پرسش گری و روش حل مسئله در آموزش و پرورش در حال اجرا است.
فرهادی با اشاره به تحصیل بیش از 13 میلیون دانش آموز در کشور گفت: آموزش و پرورش رسالت سنگینی دارد؛ این رسالت، پژوهش محوری، تحقیق، پرسش گری است که باید به صورت یک فرهنگ و خصیصه درآید.
وی افزود: سال های زیادی از روش یادگیری های انباشته و کم اثر گذشته است؛ امروزه یادگیری به صورت حل مسئله، پژوهش گری و مشارکت است که باعث توسعه علمی پایدار خواهد شد؛ هر چه فاصله دو نظام آموزشی کم شود و ارتباطات میان آموزش پرورش و آموزش عالی بیشتر شود می توان سریعتر به مرجعیت علمی کشور در جهان دست یافت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت بسیاری از دستگاه ها، ارگان ها و نهادهای کشور در گسترش پژوهش محوری گفت: در همه استان ها شورای پژوهش و فناوری با محوریت دانشگاه مرجع و با ریاست استاندار شکل گرفته است تا مشکلات و معضلات هر استان با پژوهش و بر اساس اصول علمی حل شود.
فرهادی افزود: گسترش علم باوری و پژوهش محوری از مدرسه آغاز می شود و با توجه به جایگاه علم در تاریخ و اعتقادات ما، چراغ راهی برای رسیدن به اهداف تعریف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به سند چشم انداز و بیانات مقام معظم رهبری و ایجاد بستر مناسب برای حرکت هیچ بهانه ای برای رسیدن به اهداف تعریف شده نداریم.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش پژوهش در اقتصاد کشور افزود: خروجی مراکز آموزشی باید تربیت نیروهای انسانی پژوهش محور و کارآمد برای جامعه باشد.
فرهادی با اشاره به ایجاد 130 آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه های کشور برای استفاده پژوهشگران، از دانش آموزان دعوت کرد تا از این آزمایشگاه دیدن و استفاده کنند.
مراسم جشنواره دانش آموز پژوهنده سال 1395 با حضور وزیر علوم، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان دکتر شریعتی منطقه دو تهران برگزار شد و در این مراسم از برگزیدگان این دوره تقدیر شد.
ویژه برنامه های هفته پژوهش سال 95 از 21 تا 27 آذرماه برگزار خواهد شد و روزهای این هفته به ترتیب با عنوان های ‘پژوهش، فناوری و مدرسه’، ‘پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین’ ، ‘پژوهش، فناوری و صنعت’، ‘پژوهش، فناوری؛ اقدام و عمل’، ‘پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش’، ‘ایده برتر، سرمایه ملی’ و ”پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه’ نامگذاری شده است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *