تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر لزوم توسعه فعالیت های بین المللی

تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر لزوم توسعه فعالیت های بین المللی

تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر لزوم توسعه فعالیت های بین المللی

به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده افزود: توسعه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی دیگر محدود به دفاتر و شعبات نیست و این ارتباطات توسعه پیدا می‌کند.
وی به مذاکرات و تفاهم‌امه‌های منعقد شده در سفر اخیر خود به مالزی اشاره کرد و ادامه داد: با توافق‌هایی که انجام شد، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در کشورهای عضو اتحادیه آسایهل (اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا) در صورت صرفه و صلاح دانشگاه، دفتر یا شعبه ایجاد کند و این امر در توسعه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی موثر است.
میرزاده گفت: در اجلاس اخیر آسایهل مقرر شد با توجه به اینکه به جز کشورهای جنوب شرق آسیا، دانشگاه‌های اروپایی، آسیایی، آمریکایی و استرالیایی هم حضور دارند، با حفظ نام قبلی اتحادیه یعنی آسایهل، عبارت «+G» به معنای «به اضافه سایر دانشگاه‌های جهان» نیز اضافه شود که در این صورت اتحادیه یاد شده به یک اتحادیه بین‌المللی در سطح آسیا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه تبدیل می‌شود.
به گفته میرزاده، این موضوع در اجلاس بعدی آسایهل که در ماه می سال 2017 در اندونزی برگزار می‌شود، در جلسه هیات امنای آسایهل به صورت قطعی تصویب خواهد شد.
وی افزود: بدنبال انعقاد تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه «یو پی ام» مالزی، بزودی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی افتتاح و شروع به کار می‌کند. این دفتر برای پیگیری و اجرای تحصیلات تکمیلی دانشجویان فارسی زبان مقیم مالزی با مشارک دانشگاه «یو پی ام» مسئولیت دارد.
فراهنگ ** 9022 ** 1071 ** خبرنگار: رقیه نوری ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *