آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال 96 مستقل برگزار می شود

آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال 96 مستقل برگزار می شود

آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال 96 مستقل برگزار می شود

 

محمد قمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: شورای سنجش و پذیرش با توجه به عدم تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در هیات وزیران، در انتشار دفترچه دکتری تخصصی برای تجمیع برگزای آزمون دکتری دانشگاههای دولتی و آزاد عجولانه عمل کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به رای دیوان عدالت اداری و لزوم تمکین قوه مجریه از آرای این دیوان، آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 مستقل برگزار می شود.
این درحالیست که سازمان سنجش آموزش کشور هفته گذشته اعلام کرد آزمون دکتری 96 در 242 کدرشته امتحانی برای تمام دانشگاه های دولتی، غیردولتی و آزاد برگزار می شود.
پذیرش و ثبت نام متقاضیان در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) در سال 1396 بر اساس قانون «سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» مصوب 18 اسفند سال 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» انجام می گیرد.
همه متقاضیان ورود به دوره دکتری در کلیه رشته ­های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی باید در آزمون ورودی دوره­ های دکتری (Ph.D) ثبت نام و شرکت کنند.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا نسبت به صحبت های عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر مستقل برگزار شدن آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع بررسی می شود.
فراهنگ ** 9022 ** 1071 ** خبرنگار: رقیه نوری ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *