روند حقوقی تأسیس دانشگاه استاد فرشچیان طی شده است

روند حقوقی تأسیس دانشگاه استاد فرشچیان طی شده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد رجبی دوانی در خصوص تاسیس دانشگاه استاد فرشچیان گفت: از اوایل پیروزی انقلاب اهالی فرهنگ و هنر در فکر ایجاد دانشگاهی بودند که از فرهنگ و تمدن ایرانی سخن بگوید و به آن امید، ابتدا جایی مثل حوزه اندیشه و هنر اسلامی راه اندازی شد که متاسفانه تغییر رویه داد و چیزی که می خواستیم نشد.
وی افزود: سپس دانشگاه سوره را راه انداختیم که آن هم مشابه سایر دانشگاه ها شد و به این دلیل تصمیم گرفته شد که دانشگاه دیگری داشته باشیم که اختصاصا به تجربیات هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.
رجبی دوانی افزود: استاد فرشچیان نیز همین دغدغه را داشتند و به همین خاطر بنا شد که با اسم استاد این هدف آموزشی را پیش ببریم و مرکز آموزش هنرهای اسلامی ایجاد شود و ولی هیچ مسئولی آن را مورد حمایت قرار نمی داد و پی هر یک از دولت های قبل که رفتیم اساسا این رویکرد را نداشتند و بعضی هم بحث می کردند که مگر هنر اسلامی وجود دارد، بعضی هم که می پذیرفتند در چند و چون آن بحث می کردند و مسائل اجرایی را بهانه می کردند و به جایی نمی رسید.
رئیس سابق کتابخانه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تاسیس دانشگاه استاد فرشچیان روندهای حقوقی طی شده، گفت: اساسنامه دانشگاه را نوشتیم و بیش از 70 استاد آن را بررسی و تایید کرده اند و به وزارت علوم هم فرستادیم و کارشناسان حقوقی مسایل را بازبینی کردند.
وی از سیستم آموزشی جدیدی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در داخل این دانشگاه تعلیم مبتنی بر شیوه استاد و شاگردی است یعنی این طور که دانشجو وقتی درسی را با یک استاد شروع می کند تا پایان دوره درس را با او می گذراند و استاد عوض نمی شود.
رجبی دوانی همچنین تصریح کرد: نکته دیگر اینکه افرادی که در دوره چهار ساله اول از این دانشگاه با موفقیت فارغ التحصیل شوند، در دوره کارشناس ارشد خدمت بعضی از استادانی خواهند رسید که شاخص هستند و به شیوه خود، دانشجویان را آموزش می دهند، یعنی ضمن اینکه می توانند کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه خود طی کنند، شیوه ای موازی خواهد بود که حوزه استادان نام دارد و مثلا استاد فرشچیان حوزه ای خواهد داشت که عده ای را از بین آن هنرجویان انتخاب می کند و بعد آنها را بالا می آورد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *