حضور40 رئیس دانشگاه فرانسه درایران آغاز تحول درهمکاری‌های علمی است

حضور40 رئیس دانشگاه فرانسه درایران آغاز تحول درهمکاری‌های علمی است

حضور40 رئیس دانشگاه فرانسه درایران آغاز تحول درهمکاری‌های علمی است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی در نشست مشترک روسای دانشگاههای برتر ایران و فرانسه گفت: ایران و فرانسه با سابقه تمدنی دیرینه و به پشتوانه میراث غنی فرهنگی و دستاوردهای علمی خود می توانند تبادلات علمی خود را گسترش بیشتری دهند.
وی با اشاره به نقش سیاست گذاری ، حمایتی و نظارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: کار اصلی و اجرایی آموزش و پژوهش در ایران بر عهده دانشگاهها ، مراکز آموزش عالی و اعضای هیئت علمی آنان است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به حضور رئیس 30 دانشگاه ایرانی در این نشست گفت:هدف این است تا در مذاکراتی رو در رو، پایه گذار همکاری ها و روابط بین المللی میان دانشگاه های خود و دانشگاه های کشور فرانسه باشند.
سالار آملی به سه سیاست کلان آموزش عالی ایران اشاره کرد و افزود : توسعه نیروی انسانی توانا با کیفیت بالا ، انتقال دانش از آزمایشگاه ها و کارگاه ها به صنعت و تجاری سازی و بین المللی سازی و تقویت همکاری علمی با کشور های دوست، سیاست های اصلی آموزش عالی ایران را تشکیل می دهد.
قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل افزود : گرچه همکاری های بین المللی امری زمان بر و طولانی است ، تحول میان همکاری های دو کشور در دو سال اخیر بسیار چشمگیر بوده است و تصور ما بر این است که علاوه بر همکاری های دو جانبه در تبادل استاد و دانشجو ، انجام پروژه های مشترک ، برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک و تبادل دانش از طریق برگزاری سمینارها و کنفرانس ها هم بتوانیم همکاری های خوبی در سطح بین المللی داشته باشیم.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به محورهایی که در دیدار وزرای علوم ایران و فرانسه مورد تاکید طرفین قرار گرفته است گفت : شکل گیری کارگروه همکاری های دو جانبه در اوایل سال 2017 ، دیدار های مشترک روسای دانشگاه های دو کشور و انجام پروژه های مشترک از رئوس این محورها می باشد.
تری یری ماندون دبیر هیئت دولت فرانسه در بخش آموزش عالی و تحقیقات نیز در این نشست گفت : در دیدار امروز با وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران عملکرد همکاری های علمی دو کشور را بررسی و نسبت به چشم انداز روابط علمی آتی دو کشور رایزنی کردیم.
وی در ادامه با اشاره به ترکیب هیات همراه گفت : روسای برترین دانشگاه های فرانسه و موسسات تحقیقاتی ، مدیران مدارس برتر مهندسی و رئیس کل موسسات مهندسی و موسسه شهرک علم و فناوری فرانسه برای بازدید از دانشگاه هاو مراکز آموزش عالی ایران به این کشور آمده اند.
دبیر هیئت دولت فرانسه اظهار داشت: با توجه به روابط دیرینه ای که میان دو کشور برقرار است آمادگی داریم در زمینه های علمی ریاضیات ، انفورماتیک ، زلزله شناسی ، مواد ، علوم انسانی و اجتماعی همکاری های فی مابین را گسترش دهیم و در زمینه کشاورزی ، علوم دریایی و اقلیم شناسی تعاملات جدیدی را بین دانشگاه های دو کشوررا آغاز کنیم.
ماندون افزود: تسهیل تبادل دانشجویان و محققان از ایران به فرانسه و بالعکس، اعطای بورس تحصیلی وتسهیلاتی که سفارت فرانسه برای اخذ ویزای تحصیلی در نظر گرفته می تواند در گسترش تعاملات علمی ایران و فرانسه نقش مهمی داشته باشد.
در این نشست ، تفاهم نامه همکاری دانشگاه های صنعتی شریف،صنعتی امیرکبیر،علم و صنعت، الزهرا(س) و گیلان با تعدادی از دانشگاههای فرانسوی به امضا رسید.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *