ارتقای آموزش و انطباق با معیارهای وزارت بهداشت راهبرد دانشگاه آزاد است

ارتقای آموزش و انطباق با معیارهای وزارت بهداشت راهبرد دانشگاه آزاد است

ارتقای آموزش و انطباق با معیارهای وزارت بهداشت راهبرد دانشگاه آزاد است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، سیدعلی ابطحی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های توسعه دندانپزشکی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون 25 دانشکده در زمینه علوم پزشکی دراین دانشگاه فعال است، 15 دانشکده پزشکی، سه دانشکده داروسازی و پنج دانشکده دندانپزشکی 70 هزار دانشجو دارند و هر سال نیز ورودی های جدید می پذیرد.
این مقام مسئول دردانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ورودی هر سال دانشکده های ما حدود 10 هزار نفر بوده و در سه سال اخیر رشته های تکمیلی ارشد و دکترای تخصصی هم به رشته های موجود افزوده شده است .
ابطحی گفت:در عین حال در هر شرایطی بر رعایت استانداردهای وزارت بهداشت تاکید داریم، دکترای تخصصی پرستاری را امسال ایجاد کردیم،ایجاد رشته های تخصصی زمینه را برای افزایش مربیان و افراد عضو هیات علمی در این دانشگاه ایجاد کرده است .
به گفته ابطحی، سه رشته دندانپزشکی، دو رشته داروسازی و یک رشته پزشکی امسال در دانشکده های علوم پزشکی این دانشگاه اضافه شده است،ورودی ها از 29 هزار دانشجو در سالهای گذشته به حدود 9 هزار نفر کاهش یافته است، کاهش ورودی ها برای ارتقای کیفیت و انطباق تعداد کلاس ها برابربا استانداردهای وزارت بهداشت بوده است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با بیان اینکه هیچ رشته پزشکی در این دانشگاه بدون کنکور ورودی ندارد گفت: همه رشته ها مجوز وزارت بهداشت را دارد ، در طول سالهای گذشته و به ویژه در سه سال اخیر بهترین ارتباطات را با وزارت بهداشت داشتیم و با رعایت الزامات وزارت بهداشت به تربیت دانشجو پرداخته ایم .
وی همچنین امکان توسعه رشته های پزشکی در استان فارس را دور از ذهن ندانست و گفت : بیمارستان کازرون طی روزهای آینده با 100 تخت خواب تحویل موقت می شود و در زمینه علوم پزشکی به مردم خدمات می دهد .
ابطحی اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را ارتقای همزمان کیفیت و کمیت عنوان کرد و افزود: یک فرصت استثنایی در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیش زمینه ارتقای کیفی فراهم شده است و یکی از مسائل مهم مدنظر اصلاح هرم اعضای هیات علمی در این دانشگاه است .
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد مثبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره نمود و گفت : امروزدانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر درآمدهای غیردولتی و بدون کمک و اعتبارات دولتی در تلاش برای استانداردسازی شاخص های آموزشی، پژوهشی و درمانی مانند ضریب استاد و دانشجو، تعداد تخت بیمارستان ها و تعداد دانشجو، ساخت و تجهیز بیمارستان به عنوان یکی از عرصه‌های پیشرو در محیط های علمی و آموزشی شناخته می‌شود.
ابطحی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقاط قوت و ضعف و چالش های مختلفی که در حوزه معاونت علوم پزشکی وجود دارد گفت : علیرغم تمام مشکلات و تنگناهایی که با آن مواجه هستیم دانشجویان ما در المپیاد دانشجویی موفق به کسب جایگاه های برتر شده اند .

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *