استاد دانشگاه علامه طباطبایی: طبق قانون اساسی اصل برآزادی مطبوعات است

استاد دانشگاه علامه طباطبایی: طبق قانون اساسی اصل برآزادی مطبوعات است

استاد دانشگاه علامه طباطبایی: طبق قانون اساسی اصل برآزادی مطبوعات است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار حقوقی ایرنا، محمدرضا ویژه درنشست حقوقی مطبوعات درنظام قانونی ایران درسخنانی با موضوع دولت ومنطق محدودیت های قانونی مطبوعات که عصرسه شنبه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران اظهارکرد: دولت در حوزه فعالیت مطبوعاتی در یک طیف حداقلی و حداکثری قرار دارد که بهتراست شکل مداخله دولت، حضور حداقلی باشد.
وی با بیان اینکه تنها مراجع قضایی حق دخالت و دستور توقف دارد نه مراجع اداری، ادامه داد: مداخله حداکثری دولت، موجب اظهار نظر ادارات درباره مطبوعات نیز می شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، بهترین نوع حضور دولت، مداخله بعنوان سیاستگزار و نظارت بر این سیاست ها عنوان کرد و درباره قانون مطبوعات گفت: بین تفاوت های قانون مطبوعات باید هماهنگی وجود داشته باشد و گاهی متاسفانه جرم و تخلف مطبوعاتی باهم یکی گرفته می شود.
ویژه،‌ با بیان اینکه شاخص های حاکم بر محدودیت های مطبوعات باید مشخص شود، گفت: شاخص ها تا جایی که ممکن است نوعی و عینی باشد اما متاسفانه تنها جرمی که در قانون مطبوعات ، معیار عینی مشخص آنهم در برخی موارد دارد، افترا است.
وی ادامه داد: همه موارد تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب ، سیال است و نمی توان به عنوان معیار عینی اینها را در نظر گرفت.
ویژه با بیان اینکه در حوزه مطبوعات باید کمی دست قاضی بسته باشد، پیشنهاد کرد تا بتوان نظام جامعی برای محدودیت های مطبوعات در نظر گرفته شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *