ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در درس جریان شناسی سلفی

ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در درس جریان شناسی سلفی

ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در درس جریان شناسی سلفی

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، مرتضی فاضلی گفت: یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرده و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، جریان تکفیری با اندیشه‌های«سلفی» است.
وی ادامه داد: نگاهی به حوادثی که در چند سال اخیر در منطقه جنوب غرب آسیا در حال رخ دادن است اهمیت شناخت این جریان را بیش از پیش کرده است .
مدیر آموزش فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نیاز جامعه بویژه دانشگاهیان به شناخت مسائل مرتبط با جهان اسلام افزود:‌ امروزه بسیاری از مناطق اسلامی درگیر مناقشات و جنگ‌های جریان تکفیری علیه مسلمانان هستند و جهان اسلام ضربات بسیاری از این جریان خورده است، بنابراین شناخت بنیان اندیشه‌های جریان تکفیری و آشنایی با تاریخچه شکل گیری آن برای همه فعالان فرهنگی، سیاسی و قشر فرهیخته دانشجو ضرورت دارد.
وی همچنین در خصوص محتوای این درس گفت: آشنایی با تاریخ تفکر سلفی گری، آشنائی با محمد بن عبد الوهاب، آشنائی با مکتب دیوبندیه و آشنائی با جریان سلفی تقریبی اخوان المسلمین و جریان سلفی جهادی القاعده از دیگر فصل‌های این درس هستند.
فاضلی افزود:‌ مخاطبان از این درس استقبال چشم گیری داشته اند به طوری که تاکنون بالغ بر 11 هزار نفر در این درس ثبت نام کرده اند.
وی گفت: این درس با ارائه حجت الاسلام فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب که از اساتید برجسته این عرصه، تهیه و تدوین شده است.
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با عضویت بالغ بر 300 هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه در حال حاضر یکی از بزرگترین سامانه‌های آموزش مجازی کشور است که در موضوعات مختلف دینی و معرفتی، فرهنگی سیاسی و مهارتهای عمومی به ارایه آموزش‌های متنوع در قالب مجازی می‌پردازد.
علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این درس می‌توانند به آدرس http://ec.nahad.ir مراجعه کنند.

** تولید 40 اثر موضوعی از کتاب آیت الله هاشمی شاهرودی در دانشگاه عدالت

رئیس دانشگاه عدالت از تولید 40 اثر موضوعی از کتاب صحیفه عدالت آیت الله هاشمی شاهرودی خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه عدالت، حجت‌الاسلام محمد حسین بیاتی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مجموعه دستاوردهای علمی آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه کتب گفت: این نمایشگاه در پی نشست های علمی که پیرامون آثار موضوعی منتشر شده و برگرفته از صحیفه عدالت حضرت آیت الله شاهرودی است، شکل گرفت.
وی ادامه داد: صحیفه عدالت یک مجموعه هفت جلدی است که در چاپ اخیر که سال‌های آخر را هم دربر می‌گیرد به 10 جلد افزایش یافته است و در بردارنده مجموعه بیانات و سخنرانی هایی است که آیت الله هاشمی شاهرودی تصدی قوه قضاییه را داشته اند که در مناسبت های مختلف در دیدار با مسئولان و غیره انجام داده اند.
رئیس دانشگاه عدالت یادآورشد: از این صحیفه کتاب‌های موضوعی را تولید کرده ایم، که تعداد آن به 40 آثار می رسد. این کتاب ها به متخصصان ارسال شده و آنها پیرامون این کتاب ها نشست هایی را برگزار کردند و پس از برگزاری این نشست ها، دانشگاه نمایشگاهی از دستاورد های این برنامه را تشکیل داد.
رئیس دانشگاه عدالت افزود: بنا داریم از این پس با تفاهم نامه هایی که با مراکز علمی و دانشگاه های مختلف داریم این قبیل نشست ها را به صورت عمیق تر و منظم تر ادامه دهیم.
وی درخصوص هدف دانشگاه پس از این نمایشگاه و فاز دوم برنامه ها خاطر نشان کرد: ما کار موضوعی نسبت به صحیفه عدالت را تمام کرده ایم و در خصوص نشست ها کمتر از 10 نشست را برگزار کردیم که طبیعتا نسبت به موضوعات استخراجی نشست های بعدی برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه عدالت افزود: برنامه بعدی ما این است که کتاب های موضوعی و صحیفه عدالت را به صورت متون محوری قرار دهیم و بر روی آنها موضوعات تحقیقاتی عمیق تری انجام گیرد. ما این عمل را جز فاز دوم کار خود قرار داده ایم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *