زاهدی: ورود دیوان عدالت اداری به موضوع برگزاری آزمون دکتری از ابتدا خلاف قانون بود

زاهدی: ورود دیوان عدالت اداری به موضوع برگزاری آزمون دکتری از ابتدا خلاف قانون بود

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیوان عدالت اداری حق ندارد در مباحث علمی، آموزشی و پژوهشی وارد شود، گفت: بنابراین رأی اولیه دیوان عدالت اداری برای برگزاری آزمون مستقل توسط دانشگاه آزاد، حکمی دقیق و قانونی نبود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال دیوان عدالت اداری در رابطه با بحث بورسیه‌ها نیز دخالتی در امور نداشت و خودشان عنوان می‌کردند بر اساس قانون در این زمینه وارد نمی شوند.

وی با بیان اینکه استدلالات مطرح شده در حکم اولیه دیوان برای برگزاری مستقل آزمون دانشگاه آزاد در مقطع دکتری قابل خدشه است، ادامه داد: به عنوان مثال عنوان شده چون اسم دانشگاه فرهنگیان ذکر شده ولی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر نشده، این دانشگاه مشمول این قانون نمی‌شود؛ درحالیکه در قانون دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است و به صراحت بیان شده تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و غیرانتفاعی را شامل می شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اساسنامه دانشگاه آزاد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در ماده ۵ استدلال عنوان شده غیر انتفاعی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عصر روز گذشته دیوان عدالت اداری اعلام کرد بعد از حصول دلایل جدید مبنی بر عدم ضرورت ادامه دستور موقت به‌تاریخ ٢٢/٩/٩۵ مستندا به‌ماده ۴٠ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت برگزاری آزمون متمرکز و انتشار دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی منتفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *