توسعه همکاری های دانشگاهی ایران و آذربایجان

توسعه همکاری های دانشگاهی ایران و آذربایجان

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، رایزن فرهنگی ایران در باکو در دیدار با گلچهره ممد اوآ، نماینده مجلس و رئیس دانشگاه معماری، درباره همکاریهای مشترک گفت‌وگو کردند.
سید ابراهیم ابراهیمی‌ نائید در این دیدار از توانمندی دانشگاه های ایران در رشته معماری و قدمت معماری ایرانی – اسلامی توضیحاتی ارائه داد و آمادگی این رایزنی را برای ایجاد ارتباط و تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه معماری آذربایجان با دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه‌های استان‌های همجوار کشورمان با آذربایجان اعلام کرد.
وی به سابقه سطح مناسب روابط بین دو کشور به ویژه در حوزه فرهنگ، فعالیت‌ها و همکاری‌ های علمی اشاره و سفر رؤسای دانشگاه‌های تهران و تبریز به آذربایجان و سفر رؤسای دانشگاه‌های دولتی باکو و خزر و معاون آکادمی ملی علوم به ایران را از جمله تعاملات اخیر میان دو کشور برشمرد.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماینده مجلس و رئیس دانشگاه معماری آذربایجان نیز در این دیدار از فعالیت‌های اخیر ایران در باکو و همکاری‌های گسترده با مراکز علمی و فرهنگی که بازخورد و انعکاس خوبی در محافل نخبگان دانشگاهی و علمی داشته قدردانی کرد.
گلچهره ممد اوآ در ادامه به پیشنهادات همکاری دانشگاهی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایران به توافقات و قراردادهای همکاری دانشگاه معماری آذربایجان با دانشگاه‌های متعهد جهان به ویژه اروپا اشاره کرد.
رییس دانشگاه معماری و عمران آذربایجان همچنین، از رئیس دانشگاه تبریز برای بازدید از دانشگاه معماری آذربایجان دعوت کرد.
رایزنی فرهنگی ایران در آذربایجان در ادامه با حضور در سایر معاونت های این دانشگاه با مسئولان آنها درباره همکاریهای مشترک به گفت و گو پرداخت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *