همچنان پیگیر همکاری های علمی بین المللی هستیم

همچنان پیگیر همکاری های علمی بین المللی هستیم

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار علمی ایرنا، محمد فرهادی روز شنبه در مراسم گشایش هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، افزود: به دنبال انعقاد تفاهم نامه های متعدد حاصل از حضور هیات های علمی خارجی در ایران هستیم.
وی اظهار کرد: توسعه علمی کشور، افزایش شرکت های دانش بنیان و ایجاد نسل سوم دانشگاه از جمله برنامه های مهمی است که در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که خوشبختانه از نظر کمی شاهد توسعه علمی در کشور هستیم، گفت: توجه به امر پژوهش و فناوری در کشور بیشتر از گذشته شده و امیدواریم این روند با شتاب بیشتر ادامه یابد.
فرهادی اظهار کرد: مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاهی با برنامه ریزی های انجام شده در حال پشت سر گذاشتن نسل دوم دانشگاه و ورود به نسل سوم هستند.
وی با بیان این که هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار نسبت به سال های گذشته از رشد درخور توجهی برخوردار است، به حضور محققان و شرکت های دانش بنیان از کشورهای دیگر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از برخی کشورهای اسلامی و همچنین روسیه و چین در این نمایشگاه حضور دارند.
وزیر علوم اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه بتدریج به نمایشگاه منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.
فرهادی فروش شرکت های حاضر در نمایشگاه را در سال های 92، 93 و 94 به ترتیب پنج میلیارد تومان، 23میلیارد تومان و 43 میلیارد تومان اعلام و پیش بینی کرد که فروش نمایشگاه امسال به حدود 100 میلیارد تومان برسد.
وی همچنین به انعقاد تفاهمنامه در زمینه کارآموزی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با این اقدامات درصدد هستیم تا دانش آموختگان مطلع و کارآمد به جامعه تحویل داده و انها صرفا مسائل اموزشی و تئوری را فرا نگیرند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *