ساخت 13 خوابگاه دانشجویی با کمک بنیاد مستضعفان

ساخت 13 خوابگاه دانشجویی با کمک بنیاد مستضعفان

ذوالفقار یزدان مهر چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در سبزوار افزود: کمبود 300 خوابگاه دانشجویی سبب شد تا 75 هزار دانشجو در سطح دانشگاههای کشور با مشکل مواجه شوند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی شد تا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمک بخش خصوصی و نیکوکاران این مشکل با ساخت خوابگاههای جدید در دانشگاهها حل شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: همچنین بنیاد مستضعفان تسهیلات هشت میلیون ریالی به دانشجویان متاهل و هفت میلیون ریالی به دانشجویان نیازمند مجرد پرداخت می کند.
وی در ادامه اظهار کرد: سالانه 12 هزار میلیارد ریال برای تغذیه دانشجویان در دانشگاهها هزینه می شود که با توجه محدودیتهای اعتباری، دولت چهار هزار و 700 میلیارد ریال آن را پرداخت می کند که این موضوع سبب شد دانشگاهها با مشکلات مالی در زمینه تامین تغذیه دانشجویان رو به رو باشند.
او افزود: ظرف یک سال و نیم گذشته 114 صندوق خیریه قرض الحسنه دانشجویی برای ارائه خدمات به دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاههای کشور ایجاد شد.
یزدان مهر ادامه داد: همچنین تسهیلات پرداختی این صندوق به دانشجویان ممتاز، روشندل، نخبه و مدال آور در رشته های ورزشی به بیش از 2 برابر افزایش یافت.
وی گفت: تسهیلات پرداختی برای مسکن دانشجویان متاهل نیز بین 70 میلیون تا 100 میلیون ریال است که این میزان به دانشجویان ممتاز تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت می شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: میزان بدهی دانشجویان فارغ التحصیل از سال 1353 تاکنون چهار هزار و 200 میلیارد ریال برآورده شد که با برنامه ریزی و هماهنگی با سایر سازمانها و وزارتخانه ها 2 هزار و 200 میلیارد ریال آن به صندوق رفاه دانشجویان بازگشت.
وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای کمک به درمان زوجهای نابارور دانشجو نیز 70 میلیون ریال تسهیلات ارائه می کند.
او گفت: بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی این صندوق در سه سال اخیر به ترتیب 20 و 40 درصد افزایش یافت. همچنین در این مدت تسهیلات شهریه صندوق رفاه دانشجویی از هزار میلیارد ریال به 420 میلیارد ریال کاهش یافت.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *