فعالیت دانشگاههای خارجی در بنگلادش ممنوع شد

وزارت آموزش عالی بنگلادش برخلاف سازمان امور مالی دانشگاه‌های این کشور اعلام کرد اجازه ادامه فعالیت پردیس‌های خارجی را در این کشور نخواهد داد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از یو.دبلیو.نیوز، وزارت آموزش عالی بنگلادش و سازمان امور مالی دانشگاه‌های این کشور(UGC) درباره فعالیت پردیس‌ دانشگاه‌های خارجی در این کشور هم نظر نیستند.

وزارت آموزش بنگلادش در حال حاضر مجوز فعالیت دو دانشگاه صاحب‌ نام انگلیسی و استرالیایی را تعلیق کرده است.

چندی پیش سازمان امور مالی دانشگاه‌های بنگلادش از وزارت آموزش این کشور درخواست کرد تا اجازه فعالیت چند پردیس خارجی را در این کشور صادر کند اما وزارت آموزش اعلام کرد تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت هیچ پردیس خارجی را در این کشور نخواهد داد.

این اقدام وزارت آموزش عالی بنگلادش بر خلاف مصوبه دولت این کشور در سال ۲۰۱۴ است که در متن آن آمده است: دانشگاههای خارجی می‌توانند طبق ضوابط داخلی بنگلادش نسبت به تاسیس پردیس، موسسه تحقیقاتی و تشکیل کلاس اقدام نمایند. تا قبل از تصویب این قانون، دانشگاه‌های ‌خارجی اجازه هیچ فعالیتی را در بنگلادش نداشتند.

این قانون همواره از طرف مسئولان دانشگاه‌های خصوصی بنگلادش مورد اعتراض و مخالفت قرار گرفته بود و بسیاری معتقدند لابی این افراد و نفوذ آنها در وزارت آموزش عالی این کشور سبب مخالفت وزارت‌خانه با تاسیس پردیس‌های خارجی شده است.

مسئولان دانشگاه‌های خصوصی قبلا اعلام کرده بودند که اشباع پردیس‌های خارجی، استانداردهای بخش خصوصی را کاهش خواهد داد.

در حال حاضر انجمن دانشگاه‌های خصوصی بنگلادش هیچ واکنشی در قبال تصمیمات اخیر وزارت آموزش نداشته است.