حمایت ۱۰۰ میلیونی از پایان نامه‌های زیست فناوری دکتری پایان‌نامه‌فروشی

رییس دانشگاه اراک گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما پایان‌نامه فروشی است که جهت رفع این مشکل با دادستان استان هماهنگی‌هایی صورت گرفته که با همکاری نیروی انتظامی محل‌های فروش پایان‌نامه شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص پایان‌نامه‌فروشی انجام شود.

‌به گزارش ایسنا، دکتر حمیدی در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: تحقیقات دانشگاهی می‌تواند در بسیاری از مسائل کمک‌کننده باشد و دانشگاه مانند مشاور در کنار بخش‌های مختلف حضور داشته باشد تا به این طریق شاهد اثربخشی بیشتر اقدامات باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پایان‌نامه‌ها باید به سمت رفع نیاز جامعه هدایت شوند، بیان کرد: یکی از مصوبات دانشگاه اراک در سال گذشته الزام اساتید به سوق دادن ۳۰ تا ۴۰ درصد پایان‌نامه‌ها به سمت نیازهای استان بوده که البته تا به حال عملی نشده و در تلاش هستیم که این مهم محقق شود.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه صنعتی اراک نیز، گفت: متاسفانه انجام پژوهش‌ها در بخش‌های مختلف به سمت خارج از استان گرایش دارد. با این شرایط دانشگاه‌های استان در پروژه‌های پژوهشی سهیم نیستند.

محسن نجفی بیان کرد: زنجیره واحدهای صنعتی استان قبل از تولید، بعد از تولید، بازرگانی و تجارت ضعیف است و این روند نیاز به ترمیم و تصحیح علمی و کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی می‌توانند ارتباط موثری با دانشگاه‌ها داشته باشند به نحوی که این ارتباط به ترمیم زنجیره مذکور کمک کند و برای این منظور باید زمینه این ارتباط فراهم شود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: کنکور مقوله‌ای جدا از سیستم آموزش‌وپرورش است، اما خروجی آموزش و پرورش براساس موفقیت در کنکور سراسری سنجیده می‌شود.

پایان‌نامه‌ فروشی

فولادوند تصریح کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی جهت ارتقا سطح پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری و کسب رتبه‌های برتر کشوری در استان انجام شد.

وی ادامه داد: البته این موضوع تبعاتی برای نظام آموزش‌وپرورش داشته است و این تصور ایجاد شده که برای قبولی در کنکور نمی‌توان تنها به این نهاد اکتفا کرد و دانش‌آموزان به دنبال کسب مهارت از طریق کلاس‌های خصوصی جهت قبولی در کنکور هستند.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از خانواده‌ها توان مالی جهت استفاده فرزندان از کلاس‌های کنکور را ندارند در هر شهرستان دو پایگاه ایجاد شده و به این طریق بسیاری از دانش‌آموزان از این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.