ضرورت شکل گیری شبکه های تولید علم

ضرورت شکل گیری شبکه های تولید علم

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار علمی ایرنا، دکتر علی خاکی صدیق روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به مرور سیاست های دانشگاه های ایران و جهان طَی دهه های اخیر و تغییر رویکرد آنها از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری و سپس توجه به کارآفرینی پرداخت.
وی ادامه داد: امروزه دانشگاه های تراز اول جهان، دانشگاه های کارآفرین و مولد ثروت هستند و ثروت خود را از راه پژوهش به دست می آورند.
خاکی صدیق با بیان این که در برخی دانشگاه های کشور، پژوهش ها حق التدریس محور است، این امر را ضربه بزرگی به دانشگاه ها دانست.
وی در خصوص شبکه های تولید علم گفت: استادان و دانشجویان، لإیه های این شبکه را تشکیل می دهند و در صورت تشکیل این شبکه، علم ما نافع تَر و شتاب علمی ما بیشتر خواهد بود.
رییس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: در سه سال اخیر تلاش کردیم تولید علم شبکه ای را در دانشگاه پیش ببریم و با وجود دشواری های فراوان، زیرساخت های این کار را در دانشگاه ایجاد کردیم.
وی ساماندهی پایان نامه ها و دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه خواجه نصیر را در راستای تولید علم شبکه ای عنوان کرد.
در مراسم امروز که با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، سعید بلالایی، محمدجواد ولدان زوج، حسین صیادی، آرش احمدی و فائزه رحمانی به عنوان استادان پژوهشی برتر این دانشگاه معرفی و تجلیل شدند.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *