رونمایی از تازه ترین دستاوردهای فناوری اطلاعات دانشگاه تهران

رونمایی از تازه ترین دستاوردهای فناوری اطلاعات دانشگاه تهران

رونمایی از تازه ترین دستاوردهای فناوری اطلاعات دانشگاه تهران

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از دستاوردهای فناوری اطلاعات این دانشگاه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: امروز دو مجموعه دستاورد ارائه دادیم که یکی در حوزه زیرساخت و دیگری در زمینه سامانه ها بود.
دکتر ‘محمودرضا هاشمی’ افزود: می دانیم که این روزها بحث اینترنت در دانشگاه برای دانشجویان از نان شب هم واجب تر است و بنابراین یکی از دستاوردهای اصلی ما بهبود وضعیت اینترنت دانشگاه به ویژه اینترنت در محیط خوابگاه های دانشجویی بود.
وی در تشریح سامانه های جدید دانشگاه تهران اظهار داشت: امسال سامانه تغذیه دانشجویان و سامانه خوابگاه دانشجویان را ارتقای جدی دادیم که هر دو این سامانه بر سهولت دسترسی به خدمات برای دانشجویان تمرکز دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: با استفاده از این سامانه ها هر دانشجوی جدید قبل از ورود به دانشگاه تهران می تواند از منزل و شهر خود، برای خوابگاه ثبت نام کند و محل خوابگاه و اتاق وی مشخص است و بلافاصله پس از ورود به دانشگاه، بدون معطلی و سردرگمی در اتاق خود مستقر می شود و این کار برای اولین بار در دانشگاه تهران از شهریورماه عملیاتی شده است.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان تازه وارد به دانشگاه در همان روز اول حضور در دانشگاه، کارت دانشجویی و کارت تغذیه را که از قبل برای آن اقدام کرده بودند، دریافت می کنند و می توانند از همه خدمات به صورت یکپارچه و آنلاین استفاده کنند.
هاشمی هچنین درباره سامانه ارزیابی رضایتمندی از عملکرد کارکنان دانشگاه تهران که امروز برای اولین بار رونمایی شد، توضیح داد: با راه اندازی این سامانه، دانشجو می تواند میزان رضایتمندی یا نارضایتی خود از هر یک از کارکنان دانشگاه تهران را در این سامانه ثبت کند؛ اطلاعات این سامانه محرمانه باقی می ماند و در ارتقای کارکنان دانشگاه موثر است و کارکنان، بازخورد مثبت و منفی رفتارهای خود با ارباب رجوع را دریافت خواهند کرد.
وی با یادآوری این که دانلود نرم افزارهایی با حجم زیاد با توجه به سرعت اینترنت برای دانشجویان یک چالش به شمار می آید، افزود: برای حل این مشکل، سامانه بانک نرم افزار دانشگاه طراحی شده و امروز رونمایی می شود و دانشجویان می توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند و ما نرم افزارها را برای آنها دانلود کرده و از طریق ایمیل به متقاضیان اطلاع می دهیم تا فایلشان را از این بانک نرم افزاری بردارند.
وی درباره سامانه پیام رسان دانشگاه، تهران نیز گفت: در این سامانه به همه دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی صورت می گیرد و واحدهای ستادی دانشگاه می توانند به صورت انتخابی از این سامانه استفاده کنند و مثلا بگویند به مناسبت روز زن، به تمام دانشگاهیان زن، پیام تبریک ارسال شود یا به دانشجویان فارغ التحصیل رشته کامپیوتر ورودی سال 90 یک پیام مشخص فرستاده شود و بقیه افراد، فیلتر شوند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *