دانشگاه ها نگاه ویژه به نیازهای مردم و ارتقای سلامت داسته باشند

دانشگاه ها نگاه ویژه به نیازهای مردم و ارتقای سلامت داسته باشند

دانشگاه ها نگاه ویژه به نیازهای مردم و ارتقای سلامت داسته باشند

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار علمی ایرنا، دکتر علی اصغر پیوندی روز چهارشنبه در مراسم هفدمین جشنواره ابوریحان بیرونی افزود: پژوهش باید به رفع نیازهای مردم بیانجامد و فعالیت های پژوهشی هم به تولید ثروت منجر و سبب ارتقای دانشگاه ها و در نهایت کشور شود.
وی ادامه داد: هرچند در سال جاری با مشکلات مالی مواجه بودیم اما تا آنجا که امکان پذیر بود، سعی شد که به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه لطمه ای وارد نشود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به ایجاد فضای پس از برجام برای توسعه همکاری های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: سعی شده از فضای پس از برجام برای توسعه همکاری های بین المللی استفاده شود و همکاری بین المللی را گسترش دادیم.
وی با اشاره به این که این مسیر باید با قوت ادامه پیدا کند، افزود: ما نباید به نگاه ملی و داخلی اکتفا کنیم و باتوجه به ظرفیت های دانشگاه باید نگاه منطقه ای و بین المللی داشته باشیم.
پیوندی به ایجاد شبکه طب بازساختی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آینده پزشکی متعلق به این حوزه است و باید نگاه ویژه و عمیق به این موضوع داشته باشیم.
هفدهمین جشنواره ابوریحانی بیرونی با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی، امروز( اول دی ماه ) در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد و در این مراسم از تعدادی از پژوهشگران و محققان برتر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *