بورسیه دکتری در هوش مصنوعی در دانشگاه ایلینوی جنوبی آمریکا

بورس های تحصیلی دانشگاه های آمریکا

شرایط بورسیه و وام تحصیلی

بورسیه تحصیلی برای رشته های مختلف و هر دانشگاه متفاوت میباشد، ولی به طور کلی فاکتورهای اصلی در تعیین میزان بورسیه تحصیلی بستگی به موارد ذیل دارد:

۱- معدل کل تحصیلی (حداقل ۱۷ برای مقطع کارشناسی و ۱۵ کارشناسی ارشد و دکترا)

۲- نمره آیلتس حداقل ۶٫۵ و یا تافل حداقل ۵۵۰٫

۳- دارا بودن نمره بالای ۸۰% GRE و GMAT.

۴- داشتن مقاله بین المللی برای مقطع دکترا

۵- داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و پروفایل  کاری برای رشته های هنر.

۶- دانشگاه محل تحصیل تحصیل در آمریکا

انواع بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی

بورس ها معمولا انواع مختلفی دارند که از سوی دانشکده ها یا شرکت ها و یا موسسات خارج از دانشگاه با هدف ترغیب دانشجویان مستعد در اختیار تعداد کمی از دانشجویان قرار می گیرد. بورس ها بر خلاف کمک هزینه ها نیازی به کار کردن دانشجو در قبال آن ندارد.

Fellowship and scholarships

اعطای بورس تحصیلی معمولا منوط به نظر اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مربوطه می شود زیرا مسئول مستقیم این امر هستند که این بورس ها با توجه به نمره GRE ، معدل دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد فرد و همچنین توصیه نامه های اساتید اعطا می شوند. رقابت برای کسب این بورس ها بسیار شدید است.

Teaching Assistantship

این نوع از کمک هزینه که از آن به عنوان دستیار استاد در تدریس یاد می شود با توجه به تسلط فرد متقاضی به زبان انگلیسی و تسلط وی بر موضوع و توانایی تدریس او به دانشجویان اعطا می شود.

Research Assistantship

در بسیاری از موارد اساتید به واسطه پروژه های تحقیقاتی که بر روی آن ها کار می کنند بودجه ای کسب می کنند که بخشی از این بودجه به دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا اعطا می شود. بهترین و مرسوم ترین راه برای اطلاع یافتن از این موقعیت ها تماس مستقیم با اساتید است.