اعضای کارگروه فرهنگ و ارتباطات انتخاب شدند

به گزارش روز شنبه ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 128 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
در ابتدای این جلسه با رأی مثبت اعضاء محمدمهدی فرقانی، مهدی محسنیان راد، اعظم راودراد، مهدخت بروجردی علوی و مسعود کوثری به عضویت کارگروه فرهنگ و ارتباطات شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی انتخاب شدند.
همچنین با رأی مثبت اعضاء علیرضا ولی‌پور به عضویت کارگروه زبان‌های خارجی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی انتخاب شد.

** اولین اجلاس ملی کمیته های دستگاهی برگزار می شود
اولین اجلاس ملی کمیته­ های دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه های سراسر کشور برگزار خواهد شد.
نظر به اهمیت برگزاری کرسی‌ های نظریه پردازی و ترویجی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بسط و توسعه کرسی ­های آزاداندیشی و نظریه­ پردازی، به همت دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌ های نظریه پردازی، نقد و مناظره شوراعی عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه علامه طباطبایی، اولین اجلاس سراسری کمیته­ های دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه‌های سراسر کشور روز دوشنبه 13 دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.
در این اجلاس که با حضور محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد فرهادی وزیر علوم، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی ، نقد و مناظره، و تعدادی از روسا و معاونین دانشگاه ­ها و مراکز علمی پژوهشی سراسر کشور و پژوهشگران و فرهیختگان حوزه علوم انسانی برگزار خواهد شد، فعالیت‌ های چند ساله کمیته‌ های دستگاهی سراسر کشور و عملکرد هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی در ایجاد نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری مورد بررسی و آسیب شناسی قرار می گیرد.
در این همایش از صاحبان نظریه، نوآوری و نقدهای موفق که تحت نظارت دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی موفق به دفاع از طرحنامه­ خود شده‌اند، با اعطای سند ملی تجلیل خواهد شد.

** کلیات برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته اقتصاد شهری تصویب شد
کلیات برنامه درسی رشته اقتصاد شهری در مقطع کارشناسی ارشد در جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ،تصویب شد و بررسی جزئیات آن به جلسه آینده موکول شد.
جلسه 128 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
در این جلسه، بررسی سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته «اقتصاد شهری» در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار قرار گرفت.
در ابتدای این مبحث، ضمن تعریفی از رشته اقتصاد شهری، برخی از موضوعات مورد بحث در این رشته درسی مانند توسعه پایدار شهری، ارتباطات انسانی در شهر، آمایش سرزمینی، حمل و نقل، حاشیه‌نشینی، محیط زیست، گردشگری و غیره نیز مختصراً تشریح و تبیین شدند.
در بخش دیگری از سرفصل و برنامه درسی رشته «اقتصاد شهری» با اشاره به بین رشته‌ای بودن و کاربردی بودن این رشته درسی، رفع مشکلات کشور در حوزه اسکان شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور از اهداف راه اندازی این رشته برشمرده شد.
در ادامه این سرفصل‌ها با تشریح ارتباط این رشته درسی با رشته‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، شهرسازی و غیره توجه به تحولات ایجاد شده در مفهوم «شهر» در چند دهه اخیر، بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه با لحاظ کردن مقتضیات بومی کشورمان و سابقه شهرسازی در تمدن اسلامی ـ ایرانی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
پس از ارائه سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته اقتصاد شهری در مقطع کارشناسی ارشد و تصویب کلیات این سرفصل‌ها، بررسی جزئیات به جلسه آینده موکول شد.
فراهنگ**9187**1027**خبرنگار: حمیدرضا بازگشا** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

 

 

انتهای پیام /*

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *