احتمال تغییر ضرایب آزمون کارشناسی ارشد قوت گرفت/ سازمان سنجش به زودی بیانیه می‌دهد

رئیس شورای گسترش و برنامه ریزی درسی وزارت علوم گفت: وضعیت حذف بعضی از رشته‌ها و همچنین تغییر ضریب برخی از دروس با حضور رئیس سازمان سنجش، برگزار می‌شود و وضعیت نهایی مشخص خواهد شد.

مولایی دهکردی، رئیس شورای گسترش و برنامه ریزی درسی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص حذف برخی رشته‌ها و تغییر ضریب بعضی از دروس آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ گفت: وضعیت حذف بعضی از رشته‌ها و همچنین تغییر ضریب برخی از دروس در جلسه‌ای که قرار است با حضور جناب آقای خدایی، رئیس سازمان سنجش برگزار شود به طور قطعی مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است وضعیت دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ همانند دو سال پیش که با وجود اعتراضات دانشجویان به حالت اولیه برگشت، تغییر پیدا کند؟ اظهار داشت: همه چیز امکان دارد و ممکن است برای این قضیه نیز این اتفاق بیفتد.

رئیس شورای گسترش و برنامه ریزی درسی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که چرا دو گرایش شبکه‌های رایانه‌ای و رایامنش امن از زیر مجموعه رشته آی تی حذف و به زیر گروه رشته دیگری انتقال پیدا کرده‌اند؟ گفت: این قضیه در خصوص رشته آی تی فقط زیر نظر کارگروه تخصصی و صاحب نظران این رشته اتفاق افتاده است. در خصوص این رشته جابه جایی صورت گرفته است نه اینکه رشته‌ای حذف شده باشد.

دهکردی در پایان سخنان خود اعلام کرد: سازمان سنجش به زودی اطلاعیه‌ای را در این خصوص برای روشن تر شدن وضعیت داوطلبان منتشر خواهد کرد.