فعال دانشجویی: افزایش دانشگاه ها به هر قیمت صحیح نبود

فعال دانشجویی: افزایش دانشگاه ها به هر قیمت صحیح نبود

فعال دانشجویی: افزایش دانشگاه ها به هر قیمت صحیح نبود

علی بیانی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: در آن دوره دانشگاه درجه دهم نیز در کشور دایر شد و همانطور که مشاهده می شود در هر کوی و برزن مکانی برای برپایی دانشگاه اختصاص یافت.
وی افزود: هدف از تاسیس دانشگاه ارائه فعالیت های علمی است و از مکانی که فقط از یک چهار دیواری به همراه چند میز و نیمکت تشکیل شده و خالی از فضای آزمایشگاهی و کارگاهی است ، نمی توان به اسم دانشگاه توقع تولید علم و پیشرفت داشت.
بیانی گفت: دانشگاه های درجه یک کشور نیز متاسفانه در تولید علم و فعالیت های علمی مشکل دارند و فضاهای کمک آموزشی در دانشگاه ها به شدت ضعیف است و نمی توان سطح دانشگاه های کشور را با دیگر مراکز علمی حتی در برخی کشورهای آسیایی مقایسه کرد.

** انتخاب مدیران دانشگاه ها سیاسی است
دبیراسبق دفتر تحکیم وحدت گفت: یکی از مشکلات صنفی حال حاضر دانشجویان در دانشگاه ها این است که تمام مدیران دانشگاه ها قبل از مدیرعلمی و یا فرهنگی بودن ، سیاسی هستند.
بیانی با اظهار اینکه مدیران سیاسی جایگزین روسای علمی دانشگاه ها شده اند ، افزود: وقتی این دسته از مدیران بر سرکار می آیند برای دیگر بخش های دانشگاه هم از همفکران خود برای پیشبرد کارها استفاده می کنند و بیشتر به دنبال کارهای سیاسی هستند.
وی گفت: بعد سیاسی بیشتر روسای دانشگاه های کشور بویژه در تهران از بعد علمی آنان بیشتر نمود دارد و امروز با کمی بررسی مشخص می شود که روسای دانشگاه ها دارای سوابق وزارتی ، معاونت و یا نمایندگی مجلس هستند و این امردر حالی است که در این مراکز افرادی حضور دارند که از درجه علمی بالایی نسبت به روسا برخوردارند و می توانند عهده دار این مسئولیت شوند.
این فعال دانشجویی بر ضرورت حذف مشکل در نظر گرفتن سنوات برای دانشجویان مقطع کارشناسی تاکید کرد و گفت : اکنون در صورتی که یک دانشجو نتواند در هشت ترم تحصیلات کارشناسی خود را به پایان برساند باید برای ادامه تحصیل به صورت شبانه اقدام کند و از داشتن خوابگاه و دیگر مزایا محروم می شود و این در حالی است که باید در نظر داشت اگر شرایط صنفی ایده آلی مهیا باشد دانشجویان می توانند در هشت ترم تحصیلات خود را به پایان رسانند.
بیانی خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت خوابگاه دانشجویان که به طور غیر استاندارد اداره می شود و همچنین سرویس های غذاخوری و خوراک دانشجویان روزانه و شبانه شد.
فراهنگ *۱۴۱۷ * 1823 خبرنگار: سید مهدی حسینی * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *