بازنگری بیش از ۷۰ درصد رشته‌های علوم پزشکی

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از بازنگری بیش از ۷۰ درصد منابع آموزشی رشته‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری تمامی رشته های علوم پزشکی بازنگری می‌شوند.

دکتر حمید اکبری در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، به وضعیت آموزش پزشکی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حوزه منابع مالی، امکانات و تجهیزات آموزشی، دانشگاه های علوم پزشکی با کمبودهایی مواجه هستند و باید در این زمینه توجه و سرمایه‌گذاری اساسی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی پزشکی در کشور باید مرتبا بازنگری و به روز شوند و در حال حاضر نیز این بازنگری‌ها آغاز شده و وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی آن را انجام می‌دهند. بدین ترتیب و براساس برنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت کلیه برنامه های آموزشی تا پایان سال جاری بازنگری می‌شوند.

دکتر اکبری ، با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد رشته‌های علوم پزشکی بازنگری شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ برنامه درسی علوم پزشکی در دانشگاه‌های وزارت بهداشت وجود دارد که این برنامه ها از مقاطع کاردانی شروع و تا دوره‌های تخصصی و فوق تخصص و فلوشیپ ادامه دارد. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد رشته‌های علوم پزشکی به‌روزرسانی شده‌اند و کار به‌روزرسانی بقیه این رشته‌ها ادامه دارد.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی منابع، تجهیزات و زیرساخت‌های آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها نیازمند اختصاص بودجه و اعتبار مشخص است. متاسفانه برخی از امکانات آموزشی رشته‌های پزشکی به ۳۰ سال پیش برمی‌گردد و یا حداقل طی ۱۰ سال اخیر به‌روزرسانی یا بازسازی نشده‌اند که در این زمینه باید حمایتهای جدی انجام بگیرد.