چهارمین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد

چهارمین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد

چهارمین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از پارک فناوری پردیس، در این نشست دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی بسیاری از کشورهای مختلف دنیا، با هدف تصمیم‌گیری برای بازگشت و ماندن در ایران یا اقامت در خارج از کشور حضور یافتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست با اشاره به نقش دانشجویان خارج از کشور برای توسعه کشور گفت: این قشر از ایرانیان که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند به سه شیوه می‌توانند به توسعه ایران کمک کنند. گروه اول کسانی هستند که بعد از اتمام تحصیلات به کشور باز می‌گردند و در بخش‌های تحقیقاتی و آکادمیک و دانشگاهی مشغول به خدمت می‌شوند و با به کارگیری علوم و دانش‌های فراگرفته به توسعه کشور کمک می‌کنند.
علی جعفریان افزود: گروه دوم افرادی هستند که به کشور بازگشته و تلاش می‌کنند با راه‌اندازی شرکت های دانش بنیان علم و تجربه خود را به منصه ظهور برسانند و در بخش های دانش و فناوری موجب توسعه کشور شوند.
وی تصریح کرد: گروه سوم هم افرادی هستند که به هر دلیلی به کشور باز نمی‌گردند که همین گروه هم می‌توانند از راه دور با ایجاد تعامل و انتقال دانش به داخل کشور به توسعه کشور کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقش مهم و کلیدی دانشجویان و فارغ التحصیلان خارج از کشور اشاره و درخواست کرد تا این افراد فرصت های موجود را به کار بگیرند تا به پیشرفت کشور کمک کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *