شمارمراکز دانشگاه فرهنگیان کشورکاهش می یابد

شمارمراکز دانشگاه فرهنگیان کشورکاهش می یابد

شمارمراکز دانشگاه فرهنگیان کشورکاهش می یابد

به گزارش ایرنا محمود مهرمحمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: هر استان باید دو پردیس ویژه آقایان و بانوان داشته باشد در حالی که توسعه ساختمانی و طولی و عرضی دانشگاه فرهنگیان در دولت قبل و بی رویه انجام شد که در این دولت باید جمع شود.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که در محیط های کوچک که ظرفیت لازم برای پشتیبانی تربیت معلم ندارند، نباید واحد دانشگاهی تاسیس شود در حالی که متاسفانه درحال حاضر ما در برخی از شهرستان ها یک دبیرستان هم نداریم اما یک واحد دانشگاه فرهنگیان داریم که این مناسب نیست.
مهرمحمدی اظهارداشت: بر اساس مصوبه ما در شورای این دانشگاه قرار است تا سال هزار و 400 هیچ واحد دانشگاهی مربوط به دانشگاه فرهنگیان در خارج از مرکز استان ها در کشور راه اندازی نشود.
وی اضافه کرد: همچنین 25 مرکز این دانشگاه که در حال حاضر فعال است تغییر خط کاری خواهند داشت و از واحد دانشگاهی بودن خارج می شوند و در مسیر برگزاری دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت به کار گرفته می شوند.
او با بیان اینکه تحقق اداره با کیفیت تر مراکز دانشگاه فرهنگیان را به صورت جدی دنبال می کنیم ادامه داد: با توسعه بی رویه دانشگاه فرهنگیان مخالفیم و تلاش ما بر محدودیت با کیفیت بالاتر در واحدهای دانشگاه فرهنگیان است.
مهرمحمدی باتوجه به سخنان استاندار فارس مبنی بر عدم ضرورت توسعه دانشگاه فرهنگیان عنوان داشت: استاندار فارس به دلیل سابقه مدیریتی در بدنه وزارت آموزش و پرورش به مسایل و پیچیدگی مباحث در این زمینه آشنایی دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه همه باید نسبت به توسعه این دانشگاه دغدغه مند باشند افزود: در بحث محدود کردن عرضی و طولی این دانشگاه با استاندار فارس همسو و هم نظر هستم اما در برنامه عملیاتی و اجرایی برای تحقق این مهم با استاندار فارس همسو نیستم.
مهر محمدی گفت:دانشگاه فرهنگیان برآمده از سنت یکصد ساله تربیت معلم درکشور است که اعتلا و ارتقا بخشیدن در امر خطیر وزیربنایی تربیت معلم را در کشور مدیریت می کند.
وی بیان کرد: باتوجه به رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان و ایجاد پروسه کوتاه تربیت مدرس در کشور، نیاز است در سطح کشور توجه ویژه ای به این دانشگاه شود.
او اظهارداشت: دانشگاه فرهنگیان باید بتواند به عنوان دومین مولود انقلاب اسلامی در آموزش عالی کشور نقش خود را ایفا کند که در حال حاضر این دانشگاه با چشم انداز ترسیم شده برای آن، فاصله زیادی دارد و این موجب نگرانی است.
** 50 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در کشور
مهرمحمدی اضافه کرد: بر اساس داده های آماری و استنادی و با تعریف دانشجویان برتر به معنای برخورداری از رتبه های زیر هزار کنکور سراسری، ورودی های دانشگاه های فرهنگیان نسبت به بسیاری از دانشگاه های کشور بسیار بهتر است.
وی ادامه داد: انتظار است در استان ها کمک رسانی بهتری برای توسعه این دانشگاه ها شود که یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های مادر در استان ها برای تربیت معلمان است.
مهر محمدی با بیان اینکه تربیت معلم روزآمد در نظام جمهوری اسلامی مورد نظر ماست عنوان داشت: یکی از کارهای ما در حدود سه سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان بازنگری در برنامه ها بوده است تا بتوانیم به شایستگی های مورد نیاز برای تربیت معلم روزآمد در کشور پاسخ دهیم.
او افزود: برای ارتقای شایستگی های معلمان دانشگاه فرهنگیان برنامه هایی طراحی شده که به صورت مستمر در کشور اجرا می شود که امید است با اجرای این برنامه نسل جدید معلمان با ظرفیت های ویژه و ممتاز تربیت و وارد آموزش و پرورش شود.
وی بااشاره به فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش گفت: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش به دو صورت پذیرش از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام می شود که این دو قالب مکمل یکدیگر هستند.
مهرمحمدی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کشور 50 هزار نفر است که قرار است در سالجاری 10 هزار نفر از طریق کنکور سراسری و 10 هزار نفر از آزمون استخدامی به این دانشگاه وارد شود.
وی اظهارداشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در صورت ایجاد 78 هزار صندلی دردانشگاه فرهنگیان سالانه 34 هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش وارد می شود که هم اکنون با این میزان صندلی در دانشگاه فرهنگیان فاصله داریم.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 /1876

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *