مشاور عالی سازمان سنجش کشور در رابطه با جزئیات نحوه گزینش افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: نتایج سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور که روز ۲۱ آبان ماه برگزار شد، شب گذشته اعلام شد.

وی افزود: این آزمون برای پذیرش داوطلبان در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی وابسته به وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، سازمان دامپزشکی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح، مرکز ملی رقابت، موسسه آموزش و پژوهش مدیریت برنامه ریزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص نحوه گزینش افراد پذیرفته شده در رشته های شغلی دانشگاه های علوم پزشکی اظهارکرد: داوطلبانی که در یکی از رشته‌های شغلی دانشگاه‌های علوم پزشکی (به جز ۷ خوشه شغلی که نتایج آنها طی اطلاعیه‌های ذکر شده اعلام شده)، باید باتوجه به نتیجه مندرج در کارنامه برای سایر مراحل گزینش اقدام کنند.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان پذیرفته شده باید به گزینه جذب بومی در اطلاعیه ها توجه ویژه ای داشته باشند خاطرنشان کرد: به داوطلبان توصیه می شود بعد از مطالعه دقیق تعاریف مربوط به بومی بودن، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در هر یک از بندهای حالت بومی، مشاهده کردند برای اصلاح مورد حداکثر تا پایان وقت اداری ۷ دی ماه با ورود به سیستم، نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان فاقد حد نصاب با توجه به اینکه حد نصاب فارغ از نوع بومی است، باید توجه داشته باشند که نیازی به مشاهده ویرایش نوع بومی ندارند