تاثیر نمره تافل و GRE در کسب پذیرش از دانشگاه‌های خارجی

تاثیر نمره تافل و GRE در کسب پذیرش از دانشگاه‌های خارجی

بورسیه دکتری برای تحصیل در رشته های علوم انسانی، دانشگاه لیدز، انگلستان

یکی از تفاوت‌های میان این دو آزمون، تفاوت در بخش Writing دو آزمون تافل و GRE است. در آزمون تافل، این بخش حاوی دو تکلیف (Task) است. تکلیف اول که Integratedd نام دارد، شامل یک متن و یک مکالمه کوتاه می‌باشد که به صورت شنیداری باید گوش کنید و اطلاعاتی را که از متن و مکالمه پخش شده به‌دست می‌آورید، با هم تلفیق کرده و در مدت ۲۰ دقیقه به سوالات مربوطه پاسخ دهید. تکلیف دوم Independent نام دارد، در این تکلیف، شما باید به دو سوال پاسخ دهید. برای اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود، ۳۰ دقیقه فرصت پاسخگویی دارید تا متنی در مورد آن بنویسید و در تکلیف دوم، شما می‌بایست پاسخ‌هایی برای قسمت Reading و لکچر ارائه نمائید. به طور کلی در بخش Writing آزمون تافل، هدف سنجش مهارت‌های نگارش، رعایت قواعد (گرامر)، املای صحیح (spelling) و ترکیب کردن و کنار هم قرار دادن کلمات و جملات است.

در آزمون GRE General، نام دو تکلیف Writing، Issue و Argument است. در تکلیف یا Issue اول، از شما خواسته می‌شود تا یک گزاره در یکی از حوزه‌های سیاست، آموزش یا فرهنگ را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موافقت یا مخالفت خود را، در قالب نوشته ابراز کنید. در تکلیف دوم یا Argument موضوعی در چند خط تشریح شده است و سپس نتیجه‌ای با توجه به آن موضوع اتخاذ می‌گردد. شما با تشریح و سنجیدن منطقی که پشت موضوع ارائه شده وجود دارد، باید قضاوت خود را اعم از موافق یا مخالف نسبت به آن موضوع، در قالب چند پاراگراف ابراز نماید.

به طور کلی نمرات دو آزمون تافل و GRE در بخش Writing قابل مقایسه نیستند، زیرا در آزمون تافل هدف، تسلط بر روی مهارت‌های اصول نوشتاری (Fundamental Writing) و انتقال مفاهیم است ولی در آزمون GREE ارائه تحلیل‌های منطقی در نوشتار اهمیت بالایی دارد. بدین ترتیب چنانچه شما برای ارائه نمره زبان خود به دانشگاهی هر دو نمره تافل و GRE را داشته باشید و آن را ارائه دهید، نمره Writingg آزمون تافل شما می‌تواند مکمل نمره نگارش تحلیلی آزمون GRE General قرار گیرد. زیرا بدین صورت دانشگاه می‌تواند تحلیل دقیق‌تری از وضعیت زبان شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *