راهنمای عمومی اپلای دانشگاه‌های خارجی

راهنمای عمومی اپلای دانشگاه‌های خارجی

بورسیه دکتری برای تحصیل در رشته های علوم انسانی، دانشگاه لیدز، انگلستان

پس از این که احساس کردید انگیزه لازم را دارید، اقدام بعدی این است که جهت انتخاب دانشگاه و رشته مناسب با استفاده از وب سایت‌های معتبر علمی فهرستی از دانشگاه‌ها‌ و رنکینگ آن‌ها تهیه کنید، سپس با جستجو در وب‌سایت دانشگاه‌های فهرست شده، برنامه تحصیلی (Programm) مورد نظر خود را که در آن دانشگاه می‌خواهید، انتخاب کنید.

در این مرحله لازم است وب‌سایت دانشگاه‌های برگزیده خود را بازدید و تمامی موارد مرتبط با Requirements (شرایط پذیرش) را به دقت مطالعه و ددلاین‌ها و کمک هزینه‌های مالی مرتبط را بررسی نمایید. همچنین با ارسال ایمیل به بخش‌های مختلف دانشگاه‌، می‌توانید درخواست کنید تا جزئیات بیشتری را نیز برای شما ارسال کنند. به عنوان نمونه ممکن است بتوانید میانگین نمره تافل iBT پذیرفته‌شدگان سال پیش که کمتر در سایت دانشگاه‌ها به آن اشاره می‌شود را از مسئولین دانشگاه با استفاده از ایمیل دریافت کنید.

پس از آن فهرست Deadline هایی که باید به آن‌ها برسید را مشخص و زمانی را که لازم است نمره‌های زبان (مثل iBT/IELTS/GRE و …) را در دست داشته باشید و همچنین زمانی که مدارکتان لازم است آماده باشد را بر مبنای آن‌ها مشخص کنید. بدین ترتیب زمان مناسب برای مکاتبه با استادها و گرفتن جواب‌ نیز برای شما مشخص می‌شود. در نهایت می‌توانید ضرب الاجل‌هایی را به صورت شخصی برای خود تعیین کنید و یک جدول زمانی کامل برای تمامی قدم‌هایی که می‌خواهید در طول این فرآیند بردارید نیز تهیه کنید. میزان وفاداری و جدیت شما در رعایت این جدول زمانی تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس کسب پذیرش شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *