پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نقشه برداری در دوره مشترک ایران و هلند

مدیر دوره مشترک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه توئنته Twente هلند روز چهارشنبه درباره جزییات این دوره آموزشی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: دوره مشترک آموزشی بین المللی JKIP با همکاری دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشکده ITC دانشگاه Twente هلند به منظور پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته مهندسی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) و مهندسی سنجش از دور ایجاد شده است.
دکتر یاسر مقصودی افزود: دانشکده ITC دانشگاه Twente هلند یکی از مراکز علمی پیشرو در تحقیقات مربوط به علوم زمین است و تجهیزات پیشرفته ای در زمینه سنجش از دور و سیستم اطلاعات مکانی در اختیار دارد که به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان کارشناسی ارشد می توانند در صورت تمایل به تحصیل در این دوره آموزشی مشترک، این دو رشته را که در دفترچه آزمون امسال قرار می گیرد، انتخاب و در آزمون شرکت کنند.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: آغاز پذیرش دانشجو در این رشته های مشترک از سال تحصیلی 1397-1396 و از مهرماه سال آینده خواهد بود و طول دوره نیز 18 ماه پیش بینی شده است که دانشجویان، 13 ماه از آموزش خود را در دانشگاه خواجه نصیر و 5 ماه را در دانشکده ITC دانشگاه Twente هلند خواهند گذراند.
وی تصریح کرد: پایان نامه های این دانشجویان نیز با نظارت و راهنمایی استادان هر دو دانشگاه ایرانی و هلندی اجرا می شود و پس از پایان تحصیلات نیز به هر دانشجو، یک مدرک تحصیلی در رشته Geoinformatics از دانشگاه Twente هلند و یک مدرک تحصیلی در رشته مهندسی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) و یا مهندسی سنجش از دور (بسته به رشته انتخابی) از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعطا خواهد شد.
به گفته مقصودی، ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از این گرایش ها 15 نفر تعیین شده است.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره آموزشی مشترک می توانند به نشانی JKIP.geomatics.kntu.ac.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *