توصیه های نظریه پردازی نقد و مناطره در دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است

توصیه های نظریه پردازی نقد و مناطره در دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است

توصیه های نظریه پردازی نقد و مناطره در دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، محمدرضا مخبر دزفولی روز دوشنبه در حاشیه نخستین اجلاس توصیه های نظریه پردازی نقد و مناظره در دانشگاهها به خبرنگاران گفت: این یک فرهنگ است و باید به صورت تدریجی در جامعه جا بیافتد.
وی افزود: امکان اینکه به صورت فیزیکی و بخشنامه ای بخواهیم توصیه های نظریه را رونق بخشیم، وجود ندارد بلکه باید ملکه ذهن افراد شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این امر نیازمند زمان و تمرین است و بایستی ساز و کار و قواعدی برای این موضوع تعریف کنیم تا تبدیل به ذهینت عمومی نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان شود.
وی ادامه داد: باید فضایی طراحی شود که اگر سخنی مطرح شد، آن را با تخریب و هتاکی و آسیب رساندن جدا کنیم.
وی ادامه داد: بایستی اهتمام ویژه برای ایجاد فضای نقادی در بین دانشجویان ایجاد شود و صیانیت از صاحبان اندیشه تقویت شود.
مخبر دزفولی خاطر نشان کرد: باید با همدلی زمینه بیشتری برای این امر فراهم کرد همچنان که اکنون فضای مناسبی در این زمینه در دانشگاه ها وجود دارد.

** حدف پایان نامه های ارشد
وی در ادامه گفت: گزارشی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد یکی از آسیب های پایان نامه فروشی، تعدد و تکثیر اجزای پایان نامه ها بود.
مخبر دزفولی گفت: بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حذف برخی از پایان نامه های مقطع کارشناسی دانشگاه ها معتقد بودند.
وی خاطر نشان کرد: این امر برای آزاد کردن جریان علمی کشور از آسیب ها و سرقت ها تصمیم گیری شده و برای مقطع کارشناسی ارشد نیست.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *