تحصیل 9هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی کشور

تحصیل 9هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی کشور

تحصیل 9هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی کشور

حسین ابراهیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت پردیس دانشگاه دوغارون از توابع خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 400مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بیشترین دانشجویان اتباع خارجی به ترتیب مربوط به کشورهای افغانستان،عراق و اقلیم کردستان می باشند.
وی اظهار کرد:در حال حاضر پذیرش دانشجو اتباع خارجی از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی در سطح کشور بدون آزمون صورت می گیرد و برای نیمه دوم سال تحصیلی در مراکز دانشگاهی و آغاز ترم جدید در بهمن ماه بیش از 300دانشجوی خارجی پذیرش شده است.
وی در خصوص پذیرش دانشجو در واحد پردیس دانشگاه دوغارون گفت: در حال حاضر سامانه ثبت، روش های پذیرش و تجهیزات آموزشی برای این مرکز از طرف دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شده که باید برای عملیاتی شدن برنامه های این مرکز نسبت به پذیرش دانشجو تمامی برنامه های پیش بینی شده به مرحله نهایی برسد.
وی اضافه کرد: با توجه به مشترکاتی که بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وجود دارد هر چه بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ کشورمان می باشد.
مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت:هیچ گونه محدویتی به لحاظ پذیرش دانشجو ایرانی در مراکز دانشگاهی که در مناطق آزاد کشور قرار دارد نداریم ودانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در این مراکز باید در کنار کنکور در یک آزمون تخصصی شرکت کرده سپس وارد این مراکز شوند و در حال حاضر 9مرکز در مناطق آزاد کشور پذیرش دانشجوی ایرانی و خارجی دارند.
حسین ابراهیمی افزود:با شروع به فعالیت پردیس دانشگاه دوغارون تمامی رشته هایی که در مراکز مشهد، تربت جام و تایباد برای دانشجویان ارائه می شود در این مرکز نیز تدریس می شود و تخفیفات ویژه ای برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و رشته های وابسته به علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.
فرماندار تایباد نیز در این مر اسم گفت: ایران و افغانستان از دیر باز به واسطه داشتن نقاط اشتراک فراوان همواره از یک جایگاه با اهمیت متقابل برای یکدیگر برخوردار بوده اند ومززهای خاکی، زبان مشترک و دغدغه های مشترک دارند.
حسین شرافتی راد افزود:با توجه به فضای ایجاد شده در مرز دوغارون تمامی دستگاه های متولی در سطح استان و شهرستان با آمادگی کامل در تلاش هستند تا در این خطه مرزی نیز برنامه های علمی گسترده ای انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر 950دانشجوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در 13رشته مشغول به تحصیل هستند که بدون شک حضور برخی از اساتید و دانشجویان کشور افغاستان نقش بسزایی در تعاملات فرهنگی بین دو کشور دوست و همسایه دارد.
پردیس دانشگاه دوغارون در مرز دوغارون و در فاصله 18کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *