افزایش آمار داوطلبان آزمون دکتری و کاهش متقاضیان ارشد

افزایش آمار داوطلبان آزمون دکتری و کاهش متقاضیان ارشد

حسین توکلی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آمار ثبت نام داوطلبان در آزمون های دکتری گویای این امر است که با توجه به اینکه آزمون دکتری امسال ادغام شده و فقط یک آزمون برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد برگزار می شود، تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: در سال 94 که آزمون دکتری برای پذیرش در دانشگاه های دولتی بود، تعداد 201 هزار و 660 داوطلب ثبت نام کردند که این میزان با افزایش 50 هزار نفری، در دکتری سال 95 با تعداد 260 هزار و 170 نفر به ثبت رسیده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش افزود: همچنین آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علیرغم یکی شدن آزمون های ارشد دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد، نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.
وی یادآور شد: تعداد 759 هزار و 872 داوطلب در سال 95 برای پذیرش در سال 96 ثبت نام کرده اند، در حالیکه در سال گذشته تعداد 761 هزار و 116 داوطلب و در دو سال گذشته (ثبت نام در بهمن 93 و پذیرش در مهر 94) تعداد 812 هزار و 812 داوطلب ثبت نام کرده بودند.
توکلی یادآور شد: این در حالیست که امسال یک آزمون ارشد برای پذیرش در همه دانشگاه ها و از جمله دانشگاه آزاد برگزار می شود و سال های گذشته دو آزمون مجزا برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد برگزار می شد.
آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز دکتری(Ph.D) سال 96 روز جمعه 6 اسفند سال 95 در هفت گروه آموزشی و 244 کدرشته امتحانی برگزار می شود و برگه راهنما و پرینت کارت ورود به جلسه از روز سه شنبه سوم اسفند تا پنجشنبه پنجم اسفند ماه در سایت سازمان سنجش قرار دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *