جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار می شودa

از روابط عمومی دانشگاه دانشگاه صنعتی امیر کبیر، جواد طباطبایی گفت: مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار 18 بهمن ماه برگزار می شود.
وی افزود: در این مراسم 141 زوج حضور دارند که از این تعداد 11 زوج هردو دانشجو دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این مراسم 31 زوج در مقطع کارشناسی، 62 زوج در مقطع کارشناسی ارشد و 48 زوج در مقطع دکتری هستند.
طباطبایی تاکید کرد: پس از برگزاری مراسم، زوج های دانشجو با قطار به مشهد مقدس اعزام می شوند.

** معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم: شهدای دانشجو در مسیر اهداف و آرمان‌های متعالی از همه آنچه که داشتند، گذشتند
سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهدای دانشجو این پیام را برای ما به یادگار گذاشتند که در مسیر اهداف و آرمان‌های متعالی از همه آنچه که داشتند گذشتند، گفت: ما نیز باید از هر آنچه داریم بگذریم و امروز در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اخلاق، انسجام ملی، وحدت، مردم و مصالح مردمی تلاش کنیم و با یک نگاه جامع و همه‌جانبه و یک رویکرد همدلانه راه آن‌ها را ادامه دهیم.
هاشمی با حضور در یادمان شهدای هویزه و زیارت مزار شهدا، هم‌زمان با روز شهدای دانشجو، اظهارکرد: بسیار خرسندم که بار دیگر توفیق نصیب شد تا برای چهارمین بار متوالی در این یادمان حضور پیدا کنم.
وی افزود: یکی از افتخارات این دولت این است که نسبت به راه، آرمان‌ها و نمادهای شهدای توفیق پیدا کند و امروز نیز فرصتی فراهم شد که هم ارادت خود را نسبت به شهدا ابراز و هم خدمت خانواده شهدا عرض ادب داشته و از این محفل و برکت حضور شهدا، بهره ببریم.
هاشمی با بیان اینکه هر زمان در یادمان هویزه حضور پیدا می‌کنم از شهدا روحیه و درس می‌گیرم، گفت: باید با حضور دراین یادمان آرمان‌های این شهیدان را که در سال ۵۹ و ابتدای جنگ برای آن جان خود را فدا کرده و قطعه قطعه شدند، یادآوری می‌کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: آن روز شهدای ما، در آغاز جنگ تحمیلی فداکاری کردند و اکنون این مجموعه دراین محل برپا شده است و یاد آن‌ها را حفظ می‌کند تا به ما گوشزد کند که امروز هم در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اخلاق، انسجام ملی، وحدت، مردم و مصالح مردمی باید تلاش کنیم و با یک نگاه جامع و همه‌جانبه و یک رویکرد همدلانه راه آن‌ها را ادامه دهیم.

** اولین جلسه کمیته حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی قرآنی در وزارت علوم برگزار شد
اولین جلسه کمیته حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی قرآنی، به ریاست جلال بختیاری مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری وزارت علوم با دستور بررسی نسخه اصلاحی ‘‌آیین‌نامه اجرایی حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های قرآنی دانشجویان وطلاب’ ‌برگزارشد.
اولین جلسه کمیته حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی قرآنی در وزارت علوم برگزار شد
بختیاری ضمن اعلام این خبر بر اهمیت ویژه پژوهش های قرآنی تاکید کرد و گفت: وضعیت موجود درعرصه پژوهش‌های قرآنی به هیچ وجه در شان منبع ارزشمندی همچون قرآن کریم که مبنای انقلاب اسلامی است نمی‎باشد و ضروری است میزان توجه به فعالیت‎های علمی قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی افزایش یابد.
وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه حمایت از فعالیت‎های بین‎رشته‎ای قرآنی ابرازامیدواری کرد که این آیین‌نامه، زمینه هدایت بیشتر پژ‌وهش‌های رشته‌های علوم انسانی را به سمت آموزه های قرآن کریم فراهم آورد.
مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری وزارت علوم ضمن تاکید بر رویکرد اصلی آیین نامه برای اجرای ‘اولویت‌های پژوهشی مطالعات قرآنی کشور’ گفت: اولویت های مذکور در راستای اجرای بند ۳ از ماده ۲ منشور توسعه فرهنگ قرآنی، مبنی بر’‌‌ توسعه نظریه‌پردازی در نظام های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر فرهنگ و معارف قرآنی’ درسال ۹۳ به تصویب کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور رسیده و در دو سال گذشته نیز به اجرا در آمده است، بنابراین آیین نامه فعلی درحقیقت با پشتوانه تجربیات دو سال اخیر مجریان، بازبینی و تنظیم شده است.
وی ادامه داد: تقریباً ۹۰ درصد اولویت‎های پژوهشی مطالعات قرآنی ماهیت میان‎رشته‎ای دارد و اولین گام برای تحقق اولویت‌های مورد انتظار این است که در گفتمان استادان و دانشجویان علوم انسانی، قرآن به عنوان اصیل ترین و متقن ترین منبع زیربنائی فکری و شناختی متفکران علوم مختلف مورد توجه قرارگیرد.
وی با بیان این نکته افزود: این مهم، مبنای اصلی و کلیدی در تدوین نسخه جدید آیین‌نامه حمایت از پژوهش‌های قرآنی بوده و مطابق این آئین نامه از تمامی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای حوزه قرآن و سایرعلوم حمایت می شود.
بختیاری ادامه داد: با توجه به ماهیت فرادستگاهی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و کارگروه‎های تخصصی، چتر حمایتی این آیین‎نامه کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طلاب سطح ۳ و ۴ حوزه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
دراین جلسه مقررشد هریک از اعضا به صورت جداگانه بخش‌های مختلف ‌آیین‌نامه را مورد بررسی کارشناسی قرارداده و نظرات تکمیلی خود را به دبیرخانه کمیته ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *