قائم مقام وزیر علوم:توسعه فناوری ایران به طرز شگفت آوری در حال رشد است

قائم مقام وزیر علوم:توسعه فناوری ایران به طرز شگفت آوری در حال رشد است

قائم مقام وزیر علوم:توسعه فناوری ایران به طرز شگفت آوری در حال رشد است

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، حسین سالار آملی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی چند سال اخیر اهتمام ویژه ای برای ارتقای کیفی و بالا بردن سطح علمی منطقه و کشورهای اسلامی داشته است.
وی گفت: این ظرفیت های عظیم علمی و فناوریهای دانشگاهی ما در ابتدا باید به کشورهای منطقه که امت اسلامی هستند سر ریز شود.
رئیس مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم افزود: توسعه بسیار شدید فعالیت های بین المللی نیز در دستور کار بوده و توصیه های رهبر معظم انقلاب درمورد نفوذ را نیز جدی گرفته ایم.
وی یادآور شد: توسعه نظام مند فعالیت های علمی برای ارتقای کیفی فناوری ایران و بین المللی شدن دانشگاه ها از جمله سیاست های وزارت علوم است.
سالار آملی خاطر نشان کرد: یکی از محورهای کاری این وزارتخانه گسترش و توسعه کرسی های زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور از دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب بوده است.
وی اظهار داشت: وزیر علوم نیز توسعه زبان فارسی و کرسی های ایران شناسی در خارج از کشور را به عنوان مهم ترین بحث دپیلماسی علمی کشور مورد تاکید قرار داده اند.
وی گفت: دو نوع کرسی های زبان و ادبیات فارسی وجود دارد که در مولفه نخست کرسی هایی است که وزارت علوم برگزار می کند و تعداد این ها 51 کرسی در 31 کشور دنیا است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: نوع دوم این کرسی ها دانشگاه های خارج از کشور هستند که از دیرباز به فکر راه اندازی کرسی های ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی بوده اند که حدود 200 کرسی در دنیا تخمین زده می شود.
سالار آملی افزود: گروه های زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی دانشگاه های خارج از کشور طی 28 و 29 دی ماه نشستی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: مراسم افتتاحیه در وزارت علوم با حضور وزیران علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیناد سعدی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست، گزارشی از کشورهایی است که توسعه زبان و ادبیات فارسی را در دستور کار دارند و به عنوان منبع اطلاعاتی مناسبی به شمار می روند.
وی اظهارداشت: در این نشست برای نخستین بار در دنیا بحث آزمون تعیین سطح زبان و ادبیات فارسی انجام می شود.
سالارآملی ادامه داد: بازنگری و تدوین سرفصل های دروس و مجموعه های آموزشی از جمله سیاست های این نشست خواهد بود.
وی گفت: حدود 82 مهمان که روسای گروههای زبان و ادبیات فارسی 43 کشور دنیا هستند در این نشست حضور خواهند داشت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *