بانوی هنرمند50 اثر ارزشمند هنری را وقف دانشگاه تهران کرد

بانوی هنرمند50 اثر ارزشمند هنری را وقف دانشگاه تهران کرد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه ، این هنرمند و واقف خیراندیش، ضمن معرفی آثار و سبک هنری خود، دانشگاه تهران را به ‌عنوان امین برای حفظ این آثار دانست و 50 اثر ارزشمند و فاخر خود را وقف دانشگاه تهران کرد.
محمود نیلی احمدآبادی، با اشاره به اینکه سابقه دانشگاه تهران، نشان‌دهنده این است که مطابق نظر و خواست واقفان عمل کرده، گفت: ما در گذشته سازمانی تحت عنوان وقف در دانشگاه تهران نداشتیم و درحال حاضر چنین سازمانی تأسیس و به لحاظ شرعی، اخلاقی و حقوقی در صدد این است که در راستای نیت واقفین عمل کنیم.
وی با اعلام این مطلب که این آثارهنری ارزشمند در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: این کارسبب می‌شود تا این آثارهنری درخشان، بیشتر دیده شوند.
به گفته وی این به نوعی فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ و هنر و کمکی به دانشجویان است تا در این سبک فعالیت نمایند و هم‌چنین موجب ترویج این سبک از هنر در دانشگاه تهران خواهد شد.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز، بااشاره به نمایش گذاشتن این آثار در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه گفت: زمان رونمایی رسمی از این آثار اعلام خواهد شد و این آثار هنری فاخر، به‌صورت دایم در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه، به نمایش گذاشته می‌شود.
مجید سرسنگی، نمایش این آثار را کمکی به شکوفایی هنری باغ‌موزه نگارستان اعلام کرد و گفت: بنا به مناسبت، کارگاه‌های آموزشی درباره توضیح اشکال هندسی و سبک این هنرمند برگزار خواهد شد.
آثار وقف‌شده، شامل تابلوهای نقاشی و آیینه‌کاری است و به دلیل سبک خاص آن که نوعی از انتزاع هندسی است، ترکیبی از طرح‌های سنتی اسلامی و مدرن به شمار می‌رود.
وی افزود: هم‌چنین ترکیب نقاشی‌های پشت‌شیشه‌ای سنتی، آینه‌کاری و اصول هندسه اسلامی توانسته با یک درک مدرن هنری، به این آثار امتیاز ویژه‌ای ببخشد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *