رییس دانشگاه آزاد: ایران یک قهرمان ملی را از دست داد

حمید میرزاده روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران یک قهرمان ملی مبارزه با استعمار و استبداد را از دست داد که چنین شخصیت هایی خیلی کم پیدا می شود.
وی افزود: هاشمی در همه صحنه های انقلاب و قبل از انقلاب به عنوان یار امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاضر بود و در همه مقاطع و همه برنامه های مربوط به تثبیت و تداوم نظام نقش اصلی را به عهده داشت.
میرزاده اضافه کرد: در سراسر ایران اثر انگشت مدیریت سلیمانی او را می بینید و بسیاری از کارهای زیربنایی صورت گرفته در کشور در زمان سردار سازندگی شکل گرفته است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: زمانی که هاشمی رئیس جمهوری شد، جنگ تمام شده بود و خرابی های بسیاری داشتیم که او همت کرد و مناطق جنگ زده را بازسازی کرد و اقتصاد کشور را انسجام بخشید.
میرزاده تاکید کرد: هرجا که او قدم می گذاشت با تدبیر خود بحران را از سر راه مردم برمی داشت و مردم ایران نیز دیروز در مراسم تشییع جنازه قدرشناسی خود را ثابت کردند.
مراسم گرامی داشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حضور شخصیت های فرهنگی، سیاسی و مدیران ارشد کشور از جمله حجج اسلام حسن و علی خمینی و علی اکبر ناطق نوری ، سورنا ستاری ، تعدادی از وزرا و دیگران در حال برگزاری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مردم با حضور میلیونی خود ثابت کردند هر کسی که اخلاص داشته باشد و از روحیه مردمی برخوردار باشد و برنامه هایش بر اساس مردم محوری باشد، موفق خواهد شد.
وی درباره عملکرد صدا و سیما گفت: عملکرد خیلی خوبی داشت ولی بهتر بود با یارانی که ۳۷ سال همراه هاشمی بودند، بیشتر مصاحبه و گفت و گو می کرد.
میرزاده همچنین با بیان شخصیت علمی هاشمی و تفسیر قرآن او گفت: هاشمی در اردیبهشت سال ۶۱ همزمان با عملیات آزادسازی خرمشهر که فرمانده جنگ بود، دانشگاه آزاد را با اذن امام خمینی تاسیس کرد و بزرگانی چون رهبر معظم انقلاب در هیات موسس اول این دانشگاه همراه هاشمی بودند.
وی افزود: این مساله نشان دهنده توجه هاشمی به توسعه علمی کشور بود و همیشه این دغدغه را داشت.
میرزاده حاصل زحمات هاشمی در دانشگاه آزاد را تربیت شش میلیون فارغ التحصیل دانست و گفت: این تعداد ۵۰درصد از فارغ التحصیلان کشور را تشکیل می دهد که تاثیر شگرفی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ایران به جا گذاشته است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *