دانشگاه ها به سمت کارآفرینی و نوآوری هدایت می شوند

دانشگاه ها به سمت کارآفرینی و نوآوری هدایت می شوند

وحید احمدی در حاشیه پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در البرز، خاطرنشان کرد: همچنین تلاش شده تعامل بیشتری با شرکت‌های دانش بنیان، توسعه ارتباط با صنعت و مراکز رشد در دانشگاه‌ها فراهم شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‎ ها و هدف گرا بودن آنها و همچنین تشویق دانشگاهیان به تحقیق و پژوهش در زمینه علم و صنعت و حمایت از پژوهشگران را از دیگر اولویت های وزارت علوم معرفی کرد.
وی ادامه داد: این اجلاس بسیار مهم و ارزشمند در آستانه ابلاغ برنامه ششم توسعه کشور برگزار می شود تا بتوانیم برنامه‌های آتی خود را تدوین کرده و جمع‌بندی از عملکرد سه سال اخیر داشته باشیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: امید است که در آستانه ابلاغ برنامه ششم، با حضور پر رنگ محققان و پژوهشگران برنامه تدوین شود و عملکردها در رابطه با پیشرفت علوم و فناوری در این چندسال اخیر جمع بندی شوند.
وی افزود: دانشگاه کار آفرین، دانشگاه برتر، دانشگاه های اثرگذار و طرح پایش و ارزیابی نظام علم و فناوری 4 طرح ویژه اقتصادی مقاومتی است.
احمدی با اشاره به اینکه ورود به حل معضلات موجود در جامعه یکی از نقش های دانشگاه ها است خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری فعال باشند و ظرفیت های موجود در جامعه را پیدا کنند علم ما پیشرفت خواهد کرد.
وی گفت: زمینه تعامل بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه ارتباط با صنعت و مراکز رشد در دانشگاه‌ها فراهم شده است.
احمدی در پایان افزود: همه علوم در دانشگاه ها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند چرا که فناوری بدون بنیان علمی معنی دار نخواهد بود.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *