همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با دانشگاه هانکوک کره جنوبی

همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با دانشگاه هانکوک کره جنوبی

همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با دانشگاه هانکوک کره جنوبی

به گزارش روز یکشنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بر توسعه و گسترش‌ همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه هانکوک تأکید کرد.
پروفسور دال سیونگ یو نیز هدف از این دیدار را ایجاد فرصت و زمینه‌سازی برای امضاء تفاهم‌ نامه‌ای میان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه هانکوک عنوان کرد.
استاد دپارتمان زبان فارسی دانشگاه هانکوک کره جنوبی گفت: بسیار علاقه ‌مندیم علاوه بر امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه و دانشگاه، در بخش‌های دیگر از جمله ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان کره‌ای و بالعکس، برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و راه‌اندازی مجله‌ای تخصصی در حوزه ایران نیز گام‌های مثبتی برداریم.
رییس مرکز «کره برای ایران شناسی» در ادامه با اشاره به حوزه مطالعات خود در زمینه روابط فرهنگ و توسعه سیاسی ایران و کره، یادآور شد: بسیار خوشحال خواهیم شد اگر پژوهشگاه امکان و شرایطی را برای دانشجویان ما فراهم کند تا با شرکت در کلاس‌های آموزشی با زبان و تاریخ ایران بیشتر آشنا شوند. با برگزاری این کلاس‌ها استادان ایران نیز می توانند دوره‌های تخصصی را در دانشگاه هانکوک برگزار کنند.
در ادامه قبادی با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه روابط بین‌الملل ایران با سایر کشورها، تأکید کرد: کره جنوبی یکی از اولویت‌های ویژه ما برای تقویت و گسترش روابط فرهنگی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران و کره از اشتراکات فرهنگی زیادی برخوردارند که این امر می‌تواند زمینه همکاری‌های اقتصادی و روابط دوستانه و صلح‌آمیز دو طرف را تقویت کند.
وی همچنین با اشاره به تأثیر و نقش ادبیات در تقویت روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، گفت: با توجه به چشم‌اندازها و رسالتی که پژوهشگاه برای ایجاد جهانی عاری از خشونت و مملو از صلح برای خود تعریف کرده است، آمادگی خود را برای تماس و مشورت با ریاست دانشگاه هانکوک به منظور امضا تفاهم‌نامه همکاری اعلام می‌کنیم. به همین منظور نیز از تنکابنی، ریاست مرکز اسناد فرهنگی آسیا می‌خواهیم تا با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
تنکابنی نیز در بخش دیگری از این دیدار با شرح تاریخچه مختصری از مرکز اسناد فرهنگی آسیا به اهداف این مرکز که مجوز آن‌ 40 سال پیش از سوی یونسکو و با هدف تعامل با کشورهای آسیایی صادر شده، اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی مرکز شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم در حوزه آسیا به جهانیان است. مرکز به زودی مجله‌ای علمی-پژوهشی منتشر خواهد کرد و ما بسیار مشتاقیم که در آن بخشی را به آثاری از پژوهشگران کره‌ای اختصاص دهیم. به ویژه اینکه آراء و نظرات بسیاری از مشاهیر و اندیشمندان کره‌ای برای مخاطبان ما ناشناخته است و این رسانه می‌تواند فرصت خوبی برای شناساندن این آراء و نظریات باشد.
رئیس مرکز اسناد فرهنگی آسیا از پروفسور ‘یو’ دعوت کرد تا با عضویت در تحریریه مجله مرکز اسناد فرهنگی آسیایی زمینه استفاده از ظرفیت‌های متقابل میان پژوهشگاه و دانشگاه‌ هانکوک را بیشتر فراهم کند.
پروفسور دال سیونگ یو، مقالات متعددی را درمورد ایران به نگارش درآورده است که از آن جمله می‌توان به «بررسی مقایسه‌ای مبانی متافیزیکی نظریه سیاسی در ایران و چین باستان»، «بنیادگرایی خاورمیانه در برابر سرمایه‌داری»، «فرهنگ سیاسی و توسعه سیاسی مطالعه تطبیقی کره و ایران»، «خاوورمیانه؛ عرصه رویارویی گفتمان سلطه جویی و گفتمان سلطه ستیزی» و «جهانی شدن و بی‌ثباتی جهانی» اشاره کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *