مقام مسوول:٨٠ درصد جمعیت فعال کشور در برنامه ششم، دانش آموخته دانشگاهی هستند

مقام مسوول:٨٠ درصد جمعیت فعال کشور در برنامه ششم، دانش آموخته دانشگاهی هستند

مقام مسوول:٨٠ درصد جمعیت فعال کشور در برنامه ششم، دانش آموخته دانشگاهی هستند

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدحمید کلانتری» روز یکشنبه در نشست امضای تفاهمنامه با رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: یکی از اهداف وزارت تعاون گسترش فرهنگ تعاون در کشور است.
وی با بیان اینکه در نظام آموزش عالی کشور، دانشجو درس می خواند اما تجربه ای برای ورود به بازار کار ندارد، افزود: با آموزش تعاونی می توان دانشجویان رشته کشاورزی را برای حضور در بازار کار آماده کرد، به نحوی که با بازار کار بیگانه نباشند.
کلانتری گفت: امروز فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی یا به رشته تحصیلی خود اشراف کامل ندارند یا اینکه در رشته های غیرمرتبط کار می کنند.
وی با اشاره به ظرفیت مراکز آموزش عالی جهادکشاورزی، گفت: از ظرفیت این مراکز در حوزه های زمین، آب، انبار و سوله می توان یاری گرفت تا فرآیند تولید محصول را طی کند.
معاون امور تعاون بیان داشت: ممکن است درآمد تعاونی ها در دوران دانشجویی محدود باشد، اما این درآمد می تواند کمک هزینه تحصیلی باشد.
به گفته کلانتری، فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی برای ایجاد تعاونی های کشاورزی می توانند تا سقف یک هزار میلیون ریال(100 میلیون تومان) وام از طریق صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت توسعه تعاون برای توسعه تعاونی های کشاورزی دریافت کنند.
در ادامه این نشست، سید جلال الدین بصام رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی گفت: آموزش اگر نتواند تغییری در زندگی ایجاد کند، به درد دیگری نمی خورد.
وی افزود: موسسه ما توانسته است تغییراتی در روحیه دانشجویان ایجاد کند، اما تا زمانی که این پیوند با تعاون ایجاد نشود کار زیادی نمی توان انجام داد.
این مقام مسوول اظهار داشت: امضای این تفاهمنامه می تواند تسهیلات لازم را از سوی طرفین برای تشکیل تعاونی های دانشجویی و دانش آموختگان دوره های علمی – کاربردی بخش کشاورزی فراهم کند.
در پایان این مراسم، تفاهمنامه همکاری میان معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهادکشاورزی امضا شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *