رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد پس از انتخاب اعضای جدید تعیین می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری یکصد و نودمین ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها همراه بود، روسای جدید پنج دانشگاه کشور تائید شدند.
وی افزود: بر این اساس دکتر محمدحسین امید برای ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمود نصیری برای ریاست دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، داوود دومیری گنجی برای ریاست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، دکتر محسن اژدری برای ریاست دانشگاه فسا و دکتر سیدحسین داوودی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان مورد تائید قرار گرفتند.
روسای جدید از سوی وزیران علوم و بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده بودند.
وی اظهار امیدواری کرد: با این انتخاب از این پس شاهد تحرک هر چه بیشتر علمی در این دانشگاه باشیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در خصوص انتخاب رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.
مخبر دزفولی همچنین در خصوص زمان انتخاب رئیس جدید هیات امنای دانشگاه آزاد نیز با بیان این که در این خصوص هیات موسس باید تصمیم گیری کند، افزود: البته از تعداد اعضای هیات موسس این دانشگاه کاسته شده است.
وی اظهار کرد: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، اعضاء هیئت موسس باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسند.
وی با تاکید بر این که ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد نیز باید کامل شود، افزود: این ترکیب شامل تعدادی از اعضای هیات موسس و تعدادی از اساتید به انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هر دو کار در حال بررسی است، گفت: هنگامی که مسیر شورای انقلاب فرهنگی طی شود و این شورا به جمع بندی نهایی برسد، رئیس جدید معرفی خواهد شد.
علمی **1311**1836
خبرنگار:یوسف درویشی* انتشار: زهره محتشمی پور

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *