مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کرده‎اند که در ۱۵ بهمن با هم رقابت می‎کنند.دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور، تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‎اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۲ نفر زن و ۲۸ هزار و ۶۰۴ نفر مرد هستند.وی افزود: به عبارت دیگر ۴۷٫۸۷ درصد زن و ۵۲٫۱۳ درصد داوطلبان مرد هستند. این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهرماه ۹۵ فراگیر پیام نور که تعداد ۶۴ هزار و ۵۴۳ نفر بوده است، تعداد ۹ هزار و ۶۷۷ نفر یا به عبارت دیگر ۱۵ درصد کاهش نشان می‏دهد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب، تعداد ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱ هزار و ۵۱۹ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۳ هزار و ۶۸۳ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۲۸۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۱ هزار و ۲۱۹ نفر در گروه هنر ثبت‌نام کرده‏اند.

زمان توزیع کارت

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای آن از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‏گیرد و داوطلبان می‏توانند از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن تا ساعت ۲۴ روز پنحشبنه ۱۴ بهمن با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت برگه راهنما اقدام کنند.

زمان برگزاری

توکلی افزود: براساس برنامه پیش‎بینی‎شده آزمون فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ (نوبت هفدهم) دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه ۱۵ بهمن با تعداد ۵۴ هزار داوطلب برای پذیرش در یک هزار و ۴۰۰ رشته محل و در بیش از ۱۹۰ رشته – گرایش و در ۵ گروه آموزشی، در ۸۲ شهر مختلف برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برای حضور در جلسه آزمون اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه و پرینت کارت ورود به جلسه الزامی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ آغاز می‌شود و دربهای آزمون نیم ساعت قبل از فرآیند بسته می‌شود و نیاز است داوطلبان پیش از این زمان در جلسه آزمون حاضر باشند.

توکلی اظهار داشت: تمامی سوالات آزمون تستی چهارگزینه‏ای خواهد بود و برای پاسخهای غلط نمره منفی منظور نخواهد شد.

اگر برای هر سئوال بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخهای آن سوال غلط محسوب می‌شود و امتیازی به داوطلب تعلق نمی‏گیرد.

#