رئیس دانشگاه پیام نور: کارگروه های ویژه حمایت از ایده های دانشجویان شکل می گیرد

به گزارش ایرنا، دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی چهارشنبه در آیین آغاز به کار مرکز رشد هسته های فناور دانشگاه پیام نور فارس در شیراز افزود: این دانشگاه از ایده ها و طرح های پژوهشی خلاق و جدید اعضای هیئت علمی و دانشجویان استقبال و زمینه لازم برای تجاری سازی آنان را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور برای تحقق اقتصادی مقاومتی برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آن می توان به توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان دراین دانشگاه اشاره کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر حمایت مالی ومعنوی از دانشجویان مخترع وکارآفرین بیان کرد: این دانشگاه این افتخار را دارد که برخی از طرح های صنعتی وکشاورزی کشور برای اولین بار دراین دانشگاه صورت گرفته است.
رستمی ابوسعیدی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در بخش های فرهنگی از جمله راهیان نور، پیاده روی اربعین حسینی و ایجاد تسهیلات ویژه جهت ازدواج دانشجویی وسایر برنامه های فرهنگی دراین حوزه در سطح کشور پیشرو بوده است.
در این آیین، فعالیت مرکز رشد هسته های فناور دانشگاه پیام نور مرکز شیراز آغاز شد.
در این مرکز، هسته های فناور اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نورشیراز شامل هسته های فناور توسعه دهندگان آبی درحوزه فناوری اطلاعات، کوشان فارس در زمینه شیمی ومهندسی شیمی، زیست نانو فناوران آتیه درحوزه کشاورزی،اقلیم هنردر خاتم سازی وخاتم کاری، شنتیا گسترپا در حوزه برق و سیستم های اطلاعاتی و هسته فناور نوین ابزار در زمینه ماشین ابزار فعالیت دارند.
اعضای این هسته های علمی با هدف تبدیل ایده خود به نمونه محصول و سپس برای تجاری سازی آن تلاش می کنند که ماحصل کار آنها بومی سازی اختراعات در قالب شرکت های دانش بنیان است.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور همچنین در بازدید از دانشگاه پیام نورشیراز در نشستی با حضور کارکنان و دانشجویان این مرکز دانشگاهی حضور یافت.
6118/ 2027
خبرنگار: پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *